Ülekaal 06.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kuidas saaksin lihtsalt ja kiirelt kaalust alla võtta?
Kui olen 175 pikk ja kaalun 86 kilo, kui palju peaksin alla võtma ja kuidas soovitate?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lihtne ja kiire vastus teie küsimusele on, et liikuge enam ja vaadake täpselt üle oma päevamenüü, tehes sinna vajalikud korrektuurid. Pidage toitumispäevikut ning pöörake tähelepanu sellele, kas teie toitumine on korrapärane. Pange paika kindlad söögiajad ja vältige näkitsemist. Samuti pöörake tähelepanu sellele, kas tarbite päevas piisavalt puu- ja köögivilja. Viimased lubavad suurendada tarbitava toidu kogust, andmata sealjuures liigselt kaloreid. Vähendage rasvade tarbimist (eriti loomsete rasvade), kui neid on päeva lõikes liialt. Samuti on sagedaseks komistuskiviks magusad joogid (coca, jms) kui ka kiirtoidud. Saamaks paremat infot toitumise kohta võite külastada lehekülge terviseinfo.ee, kus on üleval toitumisprogramm. Hea oleks kui saaksite kaalunumbri 10. kilo võrra väiksemaks. Kiirustamise asemel võiksite aga panna rõhku sellele, et muutused, mis enda ellu toote, jääksid ka püsima.
Heade soovidega, dr.Ehala