köhukinnisus ja kõhupuhitus 19.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus

Külastaja küsib:

Tere!Minul selline mure kõht on tihti kinni ja ka kõht punnis gaasid ei tule välja.sõõn kiudaine rikast toitu aga miski ei aita. tarvitasin keefirit ja jõiin vett hakkasin oksele. tarvitasin lahtisteid olin kõhuvalust kõveras ja oksendasin . ja siis oli ka kõht lahti.olen tõsises mures.Mida edasi teha. peale lahtistite tarvitamist on sagenenud paha olemine ja peavalud.

Arst vastas:

Kristel Ehala-Aleksejev

dr Kristel Ehala-Aleksejev

Sisehaiguste arst

Tartu Ülikooli Kliinikum

Tere.
Kui teil esineb oksendamist ning kõhuvalud süvenevad, soovitan pöörduda oma perearsti vastuvõtule. Kirja järgi ei saa öelda, kuid võimalik, et võtsite lahtistit liiga suures doosis, mis võis olla kõrvaltoimete põhjustajaks. Kiudainetega ei tohiks esialgu liialdada kui eelnevalt on nende osakaal menüüs väike olnud. Seedesüsteemile tuleb anda aega harjumiseks kiudaineterikaste toiduainetega. Seetõttu tuleks viimaseid oma menüüsse juurde tuua järk-järgult. Oluline on tarbida vedelikurikast toitu. Eelistatud on supid, hautised, juur- ja puuviljad. Samuti mõjub seedesüsteemile toonust tõstvalt liikumine.
Heade soovidega, dr.Ehala

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Toitumine ja ülekaalulisus

Gluteeni talumatus

Süües nisujahu tooteid, tekib mul kõhupuhitus, gaasid. Tihti kaasneb ka sellega tugev kõhuvalu, kõhukinnisus ja tugev korin. Olen seda tähele pannud, kui olen söönud nt saia, pastat vms, mis on valmistatud ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Gluteenitalumatuse kui ka mistahes muu toiduaine talumatuse või toiduallergia diagnoosimiseks on vajalikud teatud kindlad uuringud ning ainult kirjelduse põhjal diagnoosi panna pole võimalik. ...

Loe edasi

kõhupuhitus

Tere!
Kas oskate öelda, mis tekitab kõhugaase ja -puhitust? Juba päris pikka aega tekib mul aeg-ajalt kõhupuhitus (just nagu reklaamis: kõht paisub õhupalliks ja on valulik), samuti tekib pärast ...

Kristel Ehala-Aleksejev

Vastas dr Kristel Ehala-Aleksejev

Tere.
Võimalik, et kõhuvaevused on seotud kirjas toodud põhjustega. Samuti võivad antud kaebused olla seotud mõne läbitud antibiootikumi kuuriga, aga ka teie toitumis- ning elurežiimiga. Kindlasti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: