alakaalulisus 05.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Olen mures oma kehakaalu pärast, sest see on liiga väike.Olen 25 aastane naine.Pikkus on 156 ja kehakaal 42kg.Kunagi keskkooli ajal oli kehakaal normaalne(52kg),vahepeal ennast ei kaalunudki, aga 2004 aastal jäin rasedaks ning raseduse alguses kaalusin 47kg.Peale keisrilõiget on kaal langenud 42 kilo peale ning nii on see ka püsinud.Enesetunne on olnud hea.Söön enam-vähem normaalselt.Hommikul kohvi ja võileivad,lõunal kuidas kunagi,õhtul tavaliselt ikka soe söök.Portsud on normaalsed.Mida teha,et kaalus juurde võtta.Ei taha enam nii kõhn olla.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kirja põhjal võin oletada, et kehaehituslikult oletegi saledapoolne inimene, kuid 42. kilo on siiski vähe. Esimese asjana võiksite üle vaadata oma menüü, et see oleks piisavalt mitmekülgne ja sisaldaks toiduaineid kõigist gruppidest. Rõhku võiks panna valkudele (nii loomsetele kui taimsetele), mis on meie keha põhilisteks ülesse-ehitajateks. Oluline on ka paikapandud toitumisrütm ning see, et söögikorrad vahele ei jääks. Abi võiks olla ka lihastreeningust, mis aitaks kehale vormi anda. Kuigi tunnete end hästi, tuleks ehk konsulteerida ka oma perearstiga, välistamaks mõnda organismi kõrvalekallet. Alati võite tulla menüü paikapanemiseks minu vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega,
dr.Ehala