ülekaalulisus 24.06.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Palun aidake, kuidas ma saan kaalu alla. Olen juba 58a ja kaalun ca 25 kg rohkem kui vaja.Ene mind see ei häirinud, aga kui enam ei paindu isegi kingapaelu sõlmima, siis peab midagi ette võtma. Kooli ajal ja peale kooligi olen tegelenud palju spordiga, aga peale 40 aastat enam mitte. Üle-eelmisel aastal kukkusin ja mul oli selgroo vigastus, nii et jooksma ei kipu.Kõndimine sobib, aga mitte pikka maad.Ujumine on ka kindlasti hea, kuid elan Raplas, kus ujula puudub.Käin tööl Tallinnas ja kui õhtul ükskord koju saad, siis mingit tervisesporti teha ei jaksa. Kas saab söögiga kuidagi ennast aidata?
Küsisin arstilt ja tablette ja sain "Xenical"i,kuid mul on tunne, et need mulle ei sobi.Peale rohu võtmist paari tunni pärast on kõht lahti, see polegi nii hull, aga miks siis valu sisse lööb?Peale tualetis käimist on kõht korras. Ettetänades Helle
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vastan teile nii nagu paljudele teistelegi kirjutajatele. Kuna iga inimene on pisut erinev, siis kõigi üldiste toitumis-soovituste juures on vaja iga patsienti vaadata ikkagi eraldi ja teha toitumis-liikumisplaan sellest lähtuvalt. Kirja teel saadud info ei ole kahjuks piisav, et midagi väga isiklikku soovitada, kuid üldised tervisliku toitumise reeglid on hetkel vast tänu raamatutele ja meediavõrgustikule igaühele kättesaadavad. Kõige esimese asjana oleks mul vaja teada teie kaalu ja kasvu, aga ka toitumistavasid ja toiduainete eelistusi. Neid aga kirjas mainitud pole. Seega on selguse mõttes parem proovida tulla vastuvõtule (tel:533 18 008, meil- toitumine@kliinikum.ee).
Mis puudutab Xenicali, siis mainitud nähud on antud ravimile omased. Kuna viimane ei lase toidurasval imenduda, siis väljutatakse see soole kaudu , millega kaasneb suurenenud gaasieritus, mis võibki anda kõhuvalu. Ka kõhulahtisus on täiesti normaalne. Toodud kirjelduse järgi võin siinkohal teha esmase oletuse, et teie toidulaual on rasvadel siiski tähtis roll ja ehk sealt tulekski alustada.
Heade soovidega, dr.Ehala