Ülekaal 25.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 11.a tüdruk pikka kasvu ning väha kogukas ma kaalun umbes 82 kg.Minul on selline probleem et ma tahaks väga kõhnemaks saada kuid miski ei aita ma olen proovinud vähem süüa (noh maiustusi ja öösel söömist)kuid see ei aita ning ma tahaks küsida et kuidas ma saaks ülekaalust allapoole kaalu ning natuke maha võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Meie keha töötab põhimõttel, et niipalju kui sööd, niipalju pead sa ka ära kulutama. Seega saab kaalu langetada, kas vähem süües või siis rohkem liikudes. Veelgi parem kui muudad nii oma söömis- kui liikumisharjumusi. Kuna oled oma vanuses praegu aktiivses kasvuperioodis, siis on oluline, et organism saaks toidust kätte talle kõik vajaminevad ained ning seetõttu pole väga ranged dieedid mõeldavad. Kirja teel täpseid nõuandeid jagada on raske, kuna soovituste andmiseks on vaja pisut rohkem andmeid. Tallinnas Mustamäel asuvas Lastehaiglas on ülekaaluliste laste keskus, kus saab nii nõu kui tuge kaaluprobleemide lahendamiseks. Alati võib tulla ka minu vastuvõtule (tel: 533 18 008). Parim algus on aga see, et on olemas soov midagi muuta ja paremaks teha.
Heade sovidega, Kristel Ehala-Aleksejev