kas remeronist paksuks 27.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
mul on selline mure et viimasel ajal olen ülekaaluliseks muutunud,tarvitan remeroni ja kõht täitsa paisub ees,kui remeroni kasutamise lõpetan kas siis kaal normaliseerub
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Remeron on küll hea unetekitaja, kuid soodustab teatud patsientidel oma toimetest lähtuvalt ka kaalutõusu. Kui teie puhul on kaalu juurdekasv alguse saanud remeroni raviks kasutamisest, kuulute ilmselt nende patsintide hulka. Soovitan teil rääkida sellest oma raviarstiga ning vahetada preparaati kui tõesti vajate antidepressiivset ravi. Mis puutub remeronist tingitud kaalutõusu, siis peaks viimane normaliseeruma peale ravi lõpetamist. Nagu iga kaalulangetamise puhul tuleb siingi pöörata tähelepanu tasakaalustatud toitumisele ning kaloritega mitteliialdamisele. Oluline on ka piisav füüsiline aktiivsus. Viimasest on kindlalt abi ka meeleolumuutuste parandamisel.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev