Veresuhkru tõus 16.10.12 / Ravimid

Külastaja küsib:

Tere!
Olen viimased 3 aastat kasutanud pidevalt järgmisi ravimeid:
efexor
nebilet
L-türoksiin
alprazolaam
kolesterooliravim, mille nime ei mäleta

U 3 aastat tagasi hakkas tõusma ka minu hommikune tühjakõhu veresuhkur, mis on olnud 7-8.
Kas mõni nendest ravimitest võib põhjustada veresuhkru tõusu?
Kuidas hindate ravimite kokkusobivust, tarvitan neid kõiki korraga hommikuti peale sööki.

Lugupidamisega

Arst vastas:

Kalle Kurvits

dr Kalle Kurvits

Proviisor

Tartu Uus Apteek

Tere,

Diabeeti teil diagnoositud pole ilmselt, aga kasutusjuhendites on mainitud:
NEBILET tabletid ei mõjuta diabeetikutel veresuhkru taset.
Diabeediga patsientidel võib ravi venlafaksiiniga (Efexor) mõjutada glükeemilist kontrolli. Võib tekkida vajadus kohandada insuliini ja/või suukaudsete antidiabeetiliste ravimite annust.
Levotüroksiin võib vähendada diabeediravimite hüpoglükeemilist toimet. Seetõttu tuleb regulaarselt kontrollida veresuhkrusisaldust diabeetikutel, eriti aga ravi alguses, ja vajadusel korrigeerida hüpoglükeemiliste ravimite annust.
Alprasolaami puhul ei mainita ei veresuhkrut ega diabeeti.
Kolesterooliravimi nime võiks mainida.
Kasutage ravimeid täpselt arsti juhendi kohaselt.

Kalle Kurvits

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Ravimid

Arthryli kõrvaltoime

Olen naine, 76.a. vana.Liigesekõhred on kulunud, põlved teevad valu. Mulle kirjutati välja arthryli pulbrid. Infolehes on kirjas, et glükoosamiinsulfaat pärsib lüsosomaalsete ensüümide toimet. Mul on ...

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,

Insuliin on kõhunäärme hormoon, mis aitab muuta toitu energiaks. Suhkrunäitude tõus on ilmselt tingitud põletukust liigestes.
Kui Arthryl oleks suhkruhaigele vastunäidustatud, ...

Loe edasi

Arthryli kõrvaltoime

Olen naine, 76.a. vana.Liigesekõhred on kulunud, põlved teevad valu. Mulle kirjutati välja arthryli pulbrid. Infolehes on kirjas, et glükoosamiinsulfaat pärsib lüsosomaalsete ensüümide toimet. Mul on ...

Kalle Kurvits

Vastas dr Kalle Kurvits

Tere,

Insuliin on kõhunäärme hormoon, mis aitab muuta toitu energiaks. Suhkrunäitude tõus on ilmselt tingitud põletukust liigestes.
Kui Arthryl oleks suhkruhaigele vastunäidustatud, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: