Unerohud/bensodiasepiinid ei toimi enam 22.06.11 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!
Olen kasutanud tablette Rivotril igapäevaselt veidi üle kahe aasta. Annused on olnud alates kümnest kuni ühe (2mg) tabletini ööpäevas, üldiselt üritan ravimsõltuvust ja ravimi annust pidevalt vähendada. Nüüdseks aga on ravim kaotanud igasuguse märgatava (rahustav, uinutav, lõõgastav) toime, võtan seda ainult võõrutusnähtude ärahoidmiseks. Paar korda proovisin täiesti ära jätta, kuid neljandal päeval olid keha ja meeled täiesti krampis, pluss ärevus, ebareaalsustunne, hirm kõndida tänaval, käte värisemine, keskendumisvõime puudumine, korra ka epileptilised krambid (epilepsiat mul ei esine) jms. Kui Rivotril ravimit ei ole olnud, olen asendanud need muude bensodiasepiinidega (Diapam ehk diasepaam, Tenox, Opamox... ei ela Eestis ja pole kindel kas tablettide nimed on seal samad).
Lisaks olen kasutanud uinumiseks Imovane tablette, aga ka need ei toimi enam. Unega on üldse probleeme. Võin võtta enne magamaminekut kasvõi 20 Imovane või 10 Rivotril tabletti, aga ikkagi ei uinu, kui ise ikkagi väga väsinud ei ole (isegi kui tööpäev seljataga ja hommikul vaja vara ärgata). Lihtsalt ravim ei toimi enam. Nüüd siis kasutan melatoniini umbes kuu aega, toime kah nii ja naa, samuti ei aita, kui väga väsinud ei ole.
Nüüd on põhiprobleem ära kirjutatud ja küsin, et kuidas on sellistel puhkudel bensodiasepiinidest võõrutamine kõige kergem, kui toimet enam praktiliselt pole ja võtan neid ainult sellepärast et ärajäämanähtusid vältida. Olen kuulnud neuroleptikumidest, kas nendega asendamine mingiks ajaks hoiab võõrutusnähud ära? On neil kehakaalu tõstev kõrvaltoime? Seda ei sooviks, kuna talvel võtsin mirtasapiiniga 15kg juurde nelja kuu jooksul.
Siin psühhiaatrile otse ei pääse, aga piirkonnaarst saatekirja ei ole määranud, kirjutab ravimi lõppedes uued, samuti ei ole saanud temalt selget informatsiooni võõrutamise kohta.
Nüüd sügisel alustan medõe õpinguid ja selline pidevalt ravimist sõltumine ei tee kooliskäimist just kergeks, kuna tänu nendele on pidev apaatne olek ja ilma ei suudaks üldse õpingutele keskenduda.
Tervitades, M.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Ravimsõltuvus BD-st on kaunis probleemne. Melatoniiin on hea nurga alt ja tasub kasutada. Neuroleptikumide rida lai ja seda saab kirjutada psühhiaater peale teiega vestlemist. Kehaline aktiivsus ja Yoga ning muud psühhoregulatsioonivõtted on kõik kausks. Organism ja keskkond on terviks nii haigestumisel kui ka tervenemisel ja seetõttu kõiki võimalusi kasutada. Päevik on vajalik ja tuleb suuresti abiks.
Tahe ja tegevus viib sihile!
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Unehäired

Tere

Käisin viimati Teie vastuvõtul detsembri algul. Kirjutasite siis mulle välja uuesti Coaxili ja Somnolsi. Enne seda oli kuu aega Espitral? ja Diasepami tilgad. Natuke enne seda Coaxil ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Minu raviprintsiipe loomulikult mäletate:
a) ravimid on esimesel etapil olulised, hiljem on nad abivahendiks ja siis jäävad päris ära. Ravimannusega "mängida", leida endale sobiv annus. Mõnikord ...

Loe edasi

Pingehetkedel tekib pissihäda tunne

Tere
Minul tekib pissihäda tunne näiteks siis, kui ma pean bussi peale minema või viibima mõnes kohas, kus wc ei ole lähedal. Pingesituatsioonides tekib mul pissihäda ning kui ma wc lähen, on uriini ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kaks valdkonda harjutamiseks: a) Uriinijuha sulgurlihaste treenimine (juua julgelt ja suvel isegi tavalisest veidi rohkem ja WC-sse minemist kodus (hiljem ka võõrsil) teadlikult edasi lükata. Teiseks, ...

Loe edasi

Teismeline noormees - vargus, vale, alkohol...

Tere, kirjutan, et küsida, kui inimene on juba 17 aastat vana, paar aastat tagasi pätsas vanemate tagant (see on see, mis välja tuli), siis lõpetas, nüüd aga taas sõiduvees ja varastamise eest krim.korras ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Psühhiaatri jutule ja selgub probleemi olemus: isiksuse häire, isiksuse omapära jne. Alko-probleemidele saab psühhiaater tõrget tekitada. Kuidas koolitükid, kuidas muud tegevused? Kuidas sportlikud huvid? ...

Loe edasi

Mida teha?

Mul on selline probleem, et ma kardan inimesi...Isegi tänaval jalutamine tundub jube ja kui ma näiteks kuskil poes ringi kõnnin, on rinnus valu ja selline lämbumise tunne. Koolis on ka raske käia, seal ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vaata varasemaid soovitusi ärevushäirete osas. Sobilikud võta tegevuskavasse ja neid teha. Minu harjutus.
Ideomotoorsed harjutused - mõttes minna jalutama, poodi, rahvasumma .. ja Tunda Sellest ...

Loe edasi

magamisega raskused..

tere! Olen 50.a. naine ja mureks on öösel iga tunni tagant ärkamine. Raske on seda tunnet kirjeldada mis äratab kuna ei saa ise ka selgelt aru aga väga halb on enesetunne ja tahaks nagu pihtide vahele ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tehke minu harjutust, "töödelge" kukalt-kaela-õlavöödet kergelt, paitades. Mõnusad venitusharjutused on head, rahustavad (soojad) veeprotseduurid on v.head. Vahetaksin ka rohtu, sest see enam piisavalt ...

Loe edasi

rispolept

olen kasutanud olematute häälte kuulmist vältimiseks üle poole aasta 0.5 mg rispolepti tablette. Kuna enam ei olnud poole aasta jooksul mulle ebameeldivaid kõnelusi kuulnud katkestasin tablettide võtmise, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Milline on vanus? Milline kehakaal? Kas üldse ravimit praegu vaja on?
Väga väike annus alati ei toimi, aga konkreetse soovituse saab anda ikkagi raviarst.
On olemas ka Rispolept Sol ja selle ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: