Ärevus, paanika 20.02.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere

Vaevlen juba mõna aega ärevuse ja paanika küüsis. Nüüd olen ka ravi peal (AD), aga ravi alles nädalajagu saanud, nii et vara veel midagi öelda. Käin ka psühholoogi juures.Minu põhiliseks mureks on ärevusega kaasnevad tajuhäired. Vahel tundub kõik ümbritsev ebareaalne, endale tundun peeglist võõras, isegi oma kodu tundub nagu kauge ja võõras. Pilt on nagu kogu aeg veidi teistsugune ja segane- rasek seletada. Vahel tundub nagu minu käed ja jalad ei olekski enda omad, lausa füüsiliselt tunnen seda. Muidugi on ka muud sümptomid- pearinglus, iiveldus, kaelavalu, survetunne peas, rahutus, seesmine värin, jõuetus, väsimus jne. Kõige rohkem teeb endale siiski mured see tajumise probleem. Saan mõistusega aru, et kõik on ju ikkagi samasugune kui enne, kuid pilt näitab midagi muud. Kas on kindel, et see tajumise asi ei ole muu haiguse tunnusmärk ja käib siiski ärevusega kaasas? Kas olete sellise asjaga ka ise kokku puutunud? Kas Ad peaks selle puhul aitama? MIlline Ad on teie praktikas olnud efektiivseim selliste murede ravimisel?

Kõike head
25 a naine

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Kes AD määras?
Kõik need kaebused võivad olla ärevushäirega seotud. Aga peale ärevushäirete on ka teisi võimalusi. Kui psühhiaatri juures käinud ei ole, siis minge. Saab asjad selgemaks.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ärevus

Tere,selline küsimus et kas hüpnoosi tehakse ärevushäirete ravimiseks?
Kui jah siis kus mul oleks seda võimalik teha ja kui ei siis mis soovitate et sellest üle saada ilma rohte kasutamata.
Ütlen ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Varem kasutati hüpnoosi, kasutati ka nn narko-hüpnoosi (enne väike rahustav rohi ja siis hüpnootiline sisendus). Aga siis ei olnud arstirohtude arsenal tänasega võrreldav, ka psühhoteraapia ja eneseabivõtete ...

Loe edasi

ärevus ja paanika.

Kas ärevuse vastu seroxat20mg on hea.
Võtan 3-nädal.Kas on see hea ravim.Mu arst küll kiidab.Aitäh vastuse eest

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Seroxat on hea.
2) Ainult AD-s (antidepressandist) ei aita. vt minu ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" raviprintsiip.
Seega ka harjutused ja uus hoiak ("uued prillid" - uued prioriteedid, ...

Loe edasi

ärevus?

Tere!

MInul selline probleem - kõrvad löövad lukku, pea läheb kuumaks (selline tunne nagu veri pähe voolaks, aga sealt ära ei voola), hakkab kumisema ja tekib kõris või neelu selline tüki ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäireid esineb vähemal ja suuremal määral. Vähemal määral - harjutused aitavad ja neist piisab. vt. varasemaid soovitusi. Teatud juhtudel on vaja ka veidi tohtrirohtu. Veidi.
Alustada harjutustest. ...

Loe edasi

espritalist loobumine...

tere,
olen võtnud üks kuu (aprill) espritali 30 mg, igal õhtul 1/4 tabletti. tunnen et sooviksin sellest loobuda. kas ja kuidas peaksin alustama. kas äkki üle päeva veel edasi võtma? või võiks päevapealt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui vaim veel ebakindel endas, siis veel rohtu edasi võtta.
Harjutsed! Kuidas nendega tegelemine edeneb? (viis rühma harjutusi, minu harjutus, tervislik-sportlik eluviis jms.).
Kui täieline ...

Loe edasi

Ärevus, paanika AD ja rasedus?

Olen pea 2 aastat hädas paanika ja ärevushäirega koos kõikvõimalike sümptomitega- kõige rohkem vaevavad aga nn paks pea, uimasus ja ebareaalsustunne vahel. Olen võtnud 11 kuud Seroxati 20 mg hommikul. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Olete Õnne-Mäel. Rohud ära, jalutuskäigud, Tähtede ja Kuu vaatamine õhtul, minu harjutus. Korralik puhkamine (ka lamamine). See minu harjutus aitab pea-ringluste ja -tuimuse vastu, aitab ka paljude muude ...

Loe edasi

mis mul viga on?

Surisen üle kogu keha, neelata on vahel raske, silmade ees täpid, jalad lausa valutavad, kõrvus vilistab, enesetunne on jube ja hirm on ka kogu aeg naha vahel, et äkki suren. Kas see kõik võib olla paanika, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kas see kõik võib olla paanika, ärevus ja depressioon+
Seda ta ilmselt parasjagu on. Täpsemalt saab öelda tohtri juures.
Psühhiaatri vastuvõtule ja saategi abi!
Tervislikud eluviisid ...

Loe edasi

Paanika.

Mul on vist paanika hood või midagi selle taolist.Tarvitasin amfetamiini ja nüüd nädal tagasi olin voodis pikali,täiesti hullumas.Mõtlesin,et mis asi see elu on jne...Täiesti ebaloogiline mõtlemine oli,aga ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mis mul viga on?
Tarvitasin amfetamiini ja nüüd nädal tagasi olin voodis pikali,täiesti hullumas.Mõtlesin,et mis asi see elu on jne...Täiesti ebaloogiline mõtlemine oli..
vt. eelmist vastust. ...

Loe edasi

hirm tablettide ees.

tere.mul selline mure,et mul on paanika ja ärevus häired,millest tänu psühhoterapeudil käimisele,pole mind eriti külastanud enam.nimelt on mul nüüd ärevus ja paanika kui pean tablette võtma(enne oli mul ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mida sööd, selleks muutud. Vaimutoitu tuleb palju hoolsamini valida, rohkemgi kui kehatoitu. Seega - mitte kõrvalmõju lugeda, vaid põhitoimeid. Parem veelgi, kui seda selgitab ravitohter.
Rohud ...

Loe edasi

Rahutud jalad, ärevus

Tere

Mind huvitab selline asi, kas rahutute jalgade sündroom võib olla seotud ärevushäirega? Minul siis diagnoositud ärevus ja paanikahäire ning viimasel ajal on jalad õhtuti väga häirima ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäire ravi teeb ka jalad korda.
Peale rohu tehke ka muid soovitusi, rõõmuga.
Heade soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Ärevus

Algas see kõik sellest et tekkis paanika, et ma ei saa higata kuigi tegelikult sain,võtsin rahustit ja jäin magama, hommikul oli hirm et sama tunne tuleb tagasi.Siis mõni nädal hiljem hakkas sama jama ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Kindlasti vajaksite ravi.Venitada ei soovita sellega.
Üsna tüüpilised paanikahood ja ka ilmselt sundnähud on tekkinud.
Kindlasti üks põhjus võib olla suur pinge ja
ülekoormus.Soovitan ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: