Verevaesed päevad ja raseduse soov 08.10.20 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 28 aastane ning soovin esimest korda rasestuda. Olen võtnud
pille 12 aastat järjest, kuid lõpetasin nende võtmise 9 kuud tagasi. Soovime partneriga last saada, kuid olen mures, kuna mul on alates pillide lõpetamisest väga imelikud päevad. Olen lugenud, et kui pole korralikke päevi, siis pole ka võimalik last saada. Nimelt minu päevadeks ongi ainult kerge määrimine 4-5 päeva (üks täpp pesukaitsmel või määrdunud paber pühkimisel, mõnel kuul veidike rohkem) ning veri enamus kordadel pruunikas. Oleme proovinud last saada 2 kuud, tean, et see on väga lühike aeg, kuid ma ei tahaks nö aega raisata, kui teaksin, et mul on sellega abi vaja. Tsükkli pikkus on keskmiselt 24 päeva. Kehakaaluga on kõik korras (165 cm ja 57 kg). Kas on võimalik, et mul on midagi viga või ei ole minu keha veel pillidest taastunud?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
See, kui pikalt võtab aega tsükli taastumine peale pikaajalist pillide tarvitamist, on väga individuaalne ja kindlat reeglit siin ei ole. Ka rasestumine võib toimuda kohe peale pillidega lõpetamist, kuid võib võtta aega ka kuni aasta. Ligi 70% rasestub 6 kuu jooksul peale pillidega lõpetamist. Vähene veritsus menstruatsiooni ajal võib olla seotud erinevate põhjustega. Kõige sagedamine on see seotud emotsionaalse stressiga, suure füüsilise koormusega, erinevate dieetide ja ühekülgse toitumisega ning kaalukõikumistega. Ka pikaajaline hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite kasutamine võib olla põhjuseks. Soovitan pöörduda ultraheli uuringuks ovulatsiooni perioodil ( tsükli keskel) , et hinnata nii ovulatsiooni toimumist kui ka emaka limaskesta paksust. Kui emaka limaskest on normist õhem, on võimalik toetava raviga ( progesteroon) suurendada lootemuna pesastumise tõenäosust. Toidulisanditest soovitan hakata kasutama Pregancare conception`i ja kuningakepiõli.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Päevad ei lõppe

Tere!
Pöördun Teiepoole oma murega. Nimelt olen 44 aastane naine ja mul hakkasid päevad 07.02 ja kestavad tänaseni (16.02). Tavaliselt on mul väga verevaesed päevad ja nüüd ikka tuleb sellist punast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ebakorrapärased veritsused ( kord pikemad, kord lühemad menstruatsioonid, tsüklihäired) võivad olla seotud premenopausi perioodil esinevate hormonaalsete muutustega. Pikkade ja vererohkete ...

Loe edasi

Soov rasestuda ja B-vitamiinide tarvitamine

Tere

Olen 23aastane naine ja soov on rasestuda. Olen proovinud u. 7 kuud. Mul on polütsüstililised munasarjad. Mul pole peaaegu kunagi olnud päevad regulaarsed, vahel on olnud isegi neli kuud ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
polütsüstiliste munasarjade (PCO) korral on sagedaseks probleemiks ebakorrapärased harvad menstruatsioonid. Kuna PCO korral on tsüklid enamasti anovulatoorsed, on arstile pöördumise peamine ...

Loe edasi

Jeanine pillid ja vähene menstruatsiooniaegne vereeritus

Tere,

Mul on selline probleem, et olen võtnud pille juba peaaegu 1,5 aastat. Päevad on käinud regulaarselt ja kestnud kusagil 3 - 4 päeva, märtsis olid veel tavapärasemast natuke vererohkemad. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere.
Sageli üle aasta nede pillide(Jeanine) kasutamisel tulevad mensesed vähema verega ja isegi harvadel juhtudel vereeritus päris ära jääda. Rasedsust kartma ei pea, kui võtate pille skeemi ...

Loe edasi

tsükkel peale sünnitust

Tere,

Nimelt mure järgmine: 2-kuud peale sünnitust olin kaitsmata vahekorras. Ning seetõttu võtsin sos-pille (mite postinor, vaid mingi uus, mis sisldas ühte tabletti). Peale seda nädal hiljem ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

tere. Seni kuni toidate last rinnaga tsükkel ongi ebaregulaarne. Cerazettet võtke kogu aeg iga päev edasi, tsükkel ei pruugi iga kuu tulla. dr kadastik

Loe edasi

päevad vähese verega

Tere! Olen 28.a. naisterahvas ja probleem alljärgnev: olen võtnud regulaarselt tri-regol antibeebipille 4 aastat ja kõik on olnud tipp-topp. Nüüd aga algasid päevad nagu ikka õigel ajal, kuid on väga verevaesed, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pöhjuseks ongi antibeebipillide kasutamine,mistöttu möned menstruatsioonid on minimaalse verehulgaga,vöi ei esine uldse verd.Pöhjuseks suukaudselt vöetud hormoonid,mis mönikord ei suuda emaka limaskesta ...

Loe edasi

verevaesed menstruatsioonid

Lp. dr. Litter, olen see 35-aastane naine, kes muretses verevaeste mens. pärast. Tänan põhjaliku vastuse eest, aga mul jäid mõned küsimused õhku rippuma.
Esiteks ei tunne ma end täisväärtusliku naisena, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Mõistan Teie muret, kuid:
1. Kõik inimesed on erinevad, kahjuks patsienti nägemata on vastus teoreetilise selgitusega. Küll aga on kaasajal palju patsiente, kes ei soovi ...

Loe edasi

punnitav kõht.

seoses rasedusvastaste tablettide tarvitama hakkamisega (logest) tõusis kaal 1 kuuga 5 kg. Nüüd on pidama jäänud.
Ok, piiran toiduga, liigutan ka natuke, aga kõige suurem mure on punnis kõht. Mitte ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ju siis Logest Teile ei sobi,kui nii palju erinevaid subjektiivseid vaevusi põhjustab.Pöörduge oma günekoloogi vastuvõtule,võib olla oleks sobivam kasutada rasestumisvastaseid nahale kleebitavaid ...

Loe edasi

õrn valu alakõhus

Tere, mul nagu otseselt mure ei ole, aga otsustasin lihtsalt targemate käest küsida. Nimelt mul on juba mingi paar nädalat alakõhus selline õrnalt tundeandev tunne. Valu see ei ole, aga meenutab seda, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Kati!
Kui Teie elukvaliteet on häiritud, pöörduge ikka plaanilises korras naistearstile. Iga-aastasel kontrollil on olulised onkoanalüüsid emaka kaelalt ja emaka kaela kanalist ning klamüdioosile ...

Loe edasi

pillid ja antibiootikumid

milline mõju on antibiootilumidel beebipillide mõjule?
kas mõju võis nõrgeneda?
võtsin eelmise tabletilehe ajal 10 päeva antibiootikume, nüüd olid päevad kahtlaselt verevaesed.
kas on ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Rasestumise tõenäosus on nullilähedane,aga vereerituse hulk võis küll väiksem olla. Tervitades ,Maie Väli

Loe edasi

menstruatsioon

Kasutan 4-dat kuud järjest Diane-35. Uut lehte alustasin 7-dal detsembril. Päevad on selle rohu kasutamisel alanud 5-6 tabletivabal päeval. Vereeritus on üpris rohke( enamsti olid nad ikka suhteliselt ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kui vereeritus püsib ja on väga vererohke rasestumisvastaste tablettide kasutamise foonil, siis pööruge arsti poole. Võimalik, et vajate lisauuriguid (gün. läbivaatus, ultraheli). Diane-35 sisaldab gestageense ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi