Liigne A vitamiini tarbimine 24.04.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere päevast!
Hakkasin täitma TAI toitumisprogrammi. Sealt selgus, et ma tarbin iga päev ca 3,5korda rohkem A vitamiini kui päevane norm ette näeks. Kas see võib kuidagi hiljem tervist mõjutama hakata?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Arvestada tuleb ka seda, millistest toiduainetest on antud vitamiin pärit ja kuidas organism selle omastab (oletan, et neid vahekordi arvutiprogramm siiski täpselt ei arvesta). Usun, et üledoosi ohtu karta ei tasu, kuid oma menüü võiksite korra üle vaadata selle pilguga, et kas kipute mingi toiduainetegrupiga liialdama (piima-, lihatooted, köögiviljad, vm).
Heade soovidega, dr.Ehala