Tere! Ma nimelt olen tähele pannud,et ma hoian eemale suhtlemast oma elukaaslase vanematega,ta õdedega.Ma üldse kardan tähelepanu ja nagu ei oska millegist rääkida.Seepärast olen ma meelsamini kas üksi või ainult koos mehega.Ma ei saa aru miks ma nii häbenen inimesi,kardan nagu midagi rumalat öelda.Millest see on ja kuidas ma saaksin ennast aidataa.Tahaksin ka olla meeldiv ja avameelne vestluskaaslane..lill

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mõni meist on häbelikum kui teine. Teie vist natike liiga häbelik. Ja ehk ka ülemäära kriitiline enese suhtes. Ma mõtlen seda lauset, et "kardan nagu midagi rumalat öelda". Igapäevane jutt on just nagu igasugune jutt, ei ülemäära tark ega ülemäära rumal. Ja mis Teie meelest on rumal? Kes meist siis niiväga iga lausega midagi igavikulise tähendusega tarkust ilmale teada annab?
Aga seda muret saab ju ikka leevendada ka oma asjade arutamisega psühoterapeudi abil.
Mõni saab sellele leevendust ka lisaks mõnd ravimit tarvitades. Alles hiljuti oli siin üks ravimiuuring, kus sedalaadi raskuste raviks katsetati üht ravimit. Ma ei ole küll kuulnud, millised on selle tulemused, aga loodetavasti head.
Võtke ühendust. Arutame seda asja.
Tervitades,
HK