Tere.Mul on selline mure, et viimasel ajal on tekkinud üks kartus, hirm või kuidas seda ka iganes nimetada.Igatahes enne nii iseeneslik ja loomulik asi on muutunud minu jaoks raskuseks----nimelt ma tunnen ebamugavust mulle suunatud teise inimese pilgust.Eriti raske on siis, kui on mingi seltskond ja nt mina vestlen ühe inimesega ja teised mind samal ajal jälgivad. Varem olin ikka seltskonna-hing vms, kuid nüüd on kartus selliste koosviibimiste suhtes. See segab mu igapäeva elu ja ma tahaksingi küsida, et kas sellele probleemile leidub ka lahendus.(See kartus on mul kusjuures ainult mingisugune viimased kaks kuud olnud-enne seda oli super tunne seltskonnaga väljas lõbutsemas ja teise inimese pilk soojendas hinge)

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Tõenäoliselt pole probleemiks mitte teiste inimeste pilgud, vaid see tähendus, mida Te nendele pilkudele omistate. Kui omistate teiste inimeste vaatamisele negatiivse ja enesele suunatud tähenduse (Nad arvavad, et ma olen nõme. Nad arvavad, et ma ajan lolli juttu. Ma ei meeldi neile. Jne.), siis on arusaadav, et see Teid häirib ning enesetunnet mõjutab.
Probleemi täpsustamiseks tuleks seega selgitada Teie mõtteid mõnes konkreetses olukorras ning püüda neid siis käitumuslikult kontrollida. Küsida inimeste käest, mida nad tegelikult mõtlevad, kui Teid jälgivad; kas inimesed ütlevad Teie kohta midagi halba; mida teete ise, et võimalikku negatiivset hinnangut ära hoida. Sageli võtavad inimesed selleks, et oma kardetud (sageli olematut) puudust varjata, ette kõikvõimalikke imelikke asju (valmistavad lauseid mõttes ette, kontrollivad kõnevoolu, vädivad vestlemist või seltskonda minemist jne.), mis tegelikult võivadki saada teiste isikute negatiivse hinnangu objektiks.
Sotsiaalfoobsete hinnangute ja käitumise muutmiseks soovitan pöörduda psühhoterapeudi poole.