Tere.
Paar aastat tagasi juhtus täiesti ootamatult selline lugu, et mu ema haigestus
poole aasta jooksul 2 korda psühhoosi. Tõenäoliselt oli tegemist psühhootilise
masendusega, ema on aga üsna kinnine inimene, niiet see tuli kui välk
selgest taevast. Mõlema psühhoosiepisoodiga liituvad minu jaoks psüühiliselt üsna
rasked üle-elamised. õnneks läks lõpuks kõik nii, et ema paranes ja saab nüüd
oma eluga jälle väga hästi hakkama. Mind aga painab see õudus endiselt. Mitte, et
et see mul kogu aeg meeles oleks, aga nii korra nädalas tuleb uuesti silme
ette ja ajab hirmsasti nutma. Olen juhtunust ka mitmele oma sõbrale täiesti
avameelselt rääkinud, aga see ei ole toonud mingit kergendust, kuigi kõik on
püüdnud toeks olla. Nutnud olen ka piisavalt, niiet peaks nagu olema tundeid
igati piisavalt välja elanud. Kas see on normaalne, et ma pole ikka veel üle saanud
3 aastat tagasi juhtunust? Kas psühholoog oskaks mind siinjuures aidata enam
kui mõistvad sõbrad? Kui jah, siis oleksin nõus võtma konsultatsioone vist
igasuguse hinnaga. Tahaks vaid, et need mälestused ükskord tuhmuksid.
Jõudsin muide juba praegu kirjutadeski jälle nutma hakata.
Miks ometi ei pöörata Eestis tähelepanu psüühiliselt haigestunud inimeste
lähedastele? Arvan millegipärast, et ma oleksin palju kergemini pääsenud, kui
mind oleks õigel hetkel asjatundjad veidi toetanud.
tänades
noor naine

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kindlasti saab psühholoog aidata. Tänapäeval ja juba vähemasti mitmeid aastaid on Tallinna Psühhiaatria Haiglas eraldi osakond psühhootiliste häiretega inimeste raviks. Me oleme oma oluliseks eesmärgiks võtnud väga palju tegelda ka haigestunud inimese perekonnaliikmetega. Kui Teie ema sellesse osakonda ei sattunud, siis on sellest tõsiselt kahju, kuigi me vähemasti püüame saada enda juurde kõik esmased haigusjuhud.
Aga ka nüüd ei ole liiga hilja, et Teie hirmudega tegelda. Võtke kontakti, arutame, mis saaks ette võtta Teie hirmudega.
Tervitustega,
HK