Mul pole mõnda aega enam sellist inimest, kelle juurde oleks kerge minna ja kellega saab lihtsalt rääkida asjadest, millest mina hoolin ja, kes mulle samaga vastab. Mul on ümberringi inimesi-perekonnaliikmeid,häid sõpru,töökaaslasi-kes kõik minult midagi tahavad. Mina aga saan vaevu hakkma iseendaga. Elu keerleb ja ma pean sellest osa võtma. Aega enda jaoks, iseolemiseks ei ole - isegi raamatuid pole olnud aega lugeda. Energia pudeneb laiali, ilma et saaks arugi, kuhu.
Kas ma näen asju õigesti, kui tunnen puudust inimesest, kes oleks vaimseks toeks. Mulle tundub, et vanuse kasvades on üha raskem leida neid, kellega tekiks vaimne side. Üha raskem on saavutada mõistmist ja ise aru saada maailmast, milles teised liiguvad. Vaata kuhu tahad, perekonnas, tööl, sõprade-tuttavatega. Kuidas selle probleemiga töötada? Milliseid vaatenurki katsetada?
Merike (38, veevalaja)

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
See on ju üsna tavaline, et inimesi ei huvita väga see, mida teised mõtlevad, tunnevad või tahavad. Kas Te olete tähele pannude, et kui keegi küsib, kuidas sul läheb, siis sageli ei vaevu ta vastust kuulama ning juba räägib oma asjadest. Ja seda ei saa pahaks panna, igaühel oma mured. Kui Te tahate rääkida endast, mõtiskleda iseenda ja oma probleemide üle, siis tasuks minna psühhoteraapiasse. Seda teevad ka psühholoogid ja psühhoterapeudid ise, käivad teraapias. Kui me iseendast paremini aru saame, on ettetulevaid probleeme lihtsam lahendada. Seda, et lähedased meiega regulaarselt põhjalikult räägiksid ja kaasa mõtleksid, me nõuda ei saa.
Te kirjutate, et igaüks tahab Teilt midagi. Kui Te tunnete, et asjad käivad üle jõu, tuleks järele mõelda, milliste kohtade peal oleks mõistlik "ei" öelda. Näiteks sedasi: "Mul on väga kahju, aga seekord ei saa ma aidata".