Olen 20.a. naine. Viimased 4 aastat on mind vaevanud hooajaline masendus. Ühel päeval võin tunda ennast suurepäraselt, järgmiselgi, kuid siis tuleb miski halb meelde, ja enam ära ei lähe, süvenedes, ning tehes enesetunde palju hullemaks. Olen proovinud ennast parandada, loen eneabiraamatuid, üritan mõelda positiivselt, kuid mõnikord pole sellest vähematki kasu. Umbes paar korda kuus on mul nõnda hull olla, et ma nutan hüsteeriliselt, tahaks asju lõhkuda, segi minemise tunne on. Meeletu kartus on üksi olemise ees, ning kardan oma tundeid sõpradega jagada, sest ma arvan, et nad hakkaksid mind siis vältima (sõbrad tunnevad mind kui rahulikku ning rõõmsat inimest). Ma ei taha enam mingeid ''attakke'' saada! Milline on väljapääs? Käin küll psühhiaatri juures ( umbes 2 kuud olen käinud), tema kirjutas mulle Diazepeksi (igaks juhuks), aga enam ei julge sinna minna, kardan, et ta arvab selle põhjal, mida ma talle rääkinud olen, et ma olen nõme inimene. Suur aitäh, kui leiate aega vastata! Kristina

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Kristina!
Tore, et olete otsinud abi psühhiaatri juurest. Tore on ka see, et loete eneseabi raamatuid. Raamatutes on antud harjutused, mida tuleks teha ja mitmeid kordi.
Sisendage endale kõigepealt - ma ei karda oma meeleolu muutusi. Siis soovitan sõpradega oma muredest sääkida. Kuna Te ise kirjutate, et kardate üksi olemist, siis minge julgelt sõprade juurde. Inimestel on ikka muresid ja söbrad võivad olla teile suureks toeks. Nad ei saa Teid aidata, kui Te neile oma muredest avatult ei räägi. Leppiga kellegiga kokku, keda Te kõige rohkem usaldate, et oma kehva tuju puhul võite talle helistada ja temaga kokku saada.
See, et Te kirjutate enda kohta "nõme inimene" on Teie hinnang. Küsige oma sõpradelt, kuidas nemad Teid hindavad, ja püütke olla enda vastu hea.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.