Tere lp. pr. Irene Kalveti.
Mul on 14 aastane poeg, kes suitsetab juba (tean täpselt kuna ise ei suitseta) ja ega ta ei valeta ka. Aga tal viimasel ajal silmad läigivad ja vahest ärritub väga kui ei luba välja. Hakkab laamendama.
Kuidas ma peaksin käituma ja kelle poole pöörduma?
Kas suitsetamisest on kuidagi võimalik lahti saada?
Olen vist juba suu villi rääkinud kui kahjulik see on ja et vanaisa suri kopsuvähki ja et kasv jääb kinni jne.
Ette tänades
Merike

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Merike!
Teie poeg on selles eas, et elukogenud ema nõuandeid kuulda eriti ei taheta. Nüüd tahab noor ise tark olla ja kuulata seda, mis sõbrad arvavad. Kuuluda kuskile gruppi on oluline ja selle grupi tõikspidamised on olulised. Jõuga seda olukorda on raske muuta.
Uurige ettevaatlikult järele, kellega ta suhtleb ja mida sõbrad talle tähendavad. Sõprade suhtes tuleks ka olla tolerantne.
Kirja järgi oletan, et Teie teismelise halva käitumise eesmärk on demonstreerida võimu. Tema lipukiri on: "Sa ei saa mind sundida!" Seega-eesmärk on koostöö saavutamine kodus.
Kuna noor tahab midagi väärt olla, tuleb Teil aidata tema enesekindlust tõsta. Väärtustage tema tegevusi, mida ta hästi teeb. Suhtuge temasse kui täiskasvanusse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.