Mul on mure tervise pärast.Sügisest alates võtan Nycofloxi,kuid meeleolu probleemid püsivad endiselt.Ma ei taha inimestega suhelda,mul tekib hirm,ja tekivad kõnehäired,kuid mul on suhtlev töö ,olen pereõde.Ma tahan ainult vaikust,paraku õhtul koju minnes nõuab laps(6 aastane)oma tähelepanu ning ma lähen temaga tühiste asjade pärast tülli.Ma kasvatan oma poega üksi,varem oli mulle suureks abiks minu isa,kuid dets. dgn tal kopsuvähk ja tema tervis halveneb.See omakorda süvendab depressiooni.Mul on tekkinud häired mäluga ja see segab minu tööd.Ma olen käinud psühholoogil,kuid mulle ei meeldi oma probleeme käia kogu aeg uuesti kurtmas,ma peaks saama kuidagi ise oma asjale abi.Kuid ma kardan,viimasel ajal ma mõtlen,et kergem oleks mitte elada ja lapski teatas mulle seda ja see hirmutab mind.Mida ma peaks tegema?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Depressiooni ravi võib olla vahel üsna komplitseeritud. Te võtate rohtu, käite psühholoogi juures, kuid ikkagi depressioon ei taandu. Mul tekkisid Teie kirja lugedes mõned mõtted, mida tahan Teiega jagada. Esiteks. Nagu Te isegi teate, on antidepressante erinevaid. Ühele sobib paremini üks, teisele teine. Samuti sõltub ju toime annusest, mis on ka tihtipeale individuaalne. Rohtude osas soovitan kindlasti konsulteerida psühhiaatriga, kellel on enam kogemusi depressiooni ravis. Teiseks. Isa tervise halvenemine on väga tõsine mure ja ühtlasi ka väljakutse. Kuidas toime tulla lähedase inimes raske haigusega ja ise emotsionaalselt mitte kokku kukkuda. Kolmandaks. Psühholoogi valikul tuleks lähtuda eelkõige Teie ja psühholoogi omavahelisest sobivusest. Psühholoogi võib ka vahetada, kui tunnete, et koostöö ei suju.
Ja lõpetuseks. Psühhoteraapias võib ette tulla üsna mitmeid takistusi. Teie kirjast leian ma vähemalt kaks mõtet, mis võivad takistada edukat psühhoteraapiat. Need on: "mulle ei meeldi oma probleeme käia kogu aeg uuesti kurtmas" ja "ma peaks saama kuidagi ise oma asjadele abi". Ise endale teadvustamata osutate Te teraapias vastupanu ja see aeglustab tööd. Psühhoteraapia on protsess, kus toimivad mitmed tegurid. Üks olulisemaid on inimese enda valmisolek teraapiast kasu saada. Soovitatav oleks seda hoiakut, ma pean ise hakkama saama, psühholoogiga arutada ja leida sellele sobivam alternatiiv.