Tere,
umbes pool aastat tagasi sain teada, et mu elukaaslasel on olnud mitmeid kuid kestnud kõrvalsuhe. Kui asi välja tuli, lõpetas ta selle suhte päevapealt ja palus, et annaksin talle andeks, sest meie suhe olevat talle kõige olulisem. Seda kõrvalsuhet nimetas ta lihtsalt seksiks, milleni olevat teda viinud mõni aeg tagasi meie suhtes olnud puudused - kaugenesime vahepeal tõesti, lisaks olin pikalt haige ning ütlesin tagantjärele mõeldes ilmselt üsna tihti ära tema ettepanekutest seksida.
Praeguseks olen jõudnud seisu, et tunnen soovi andestada ja kooselu jätkata, aga ei suuda. Ikka ja jälle leian ennast mõtlemast sellele, kuidas ta selle teise naisega koos oli ja miks tal seda vaja oli. Sellised mõtted on tekitanud pideva pingeseisundi ja tujutuse, sõbradki ütlevad, et näen kurb ja kahvatu välja. Mida te soovitaksite, kuidas sellistest sundmõtetest jagu saada? Või teen valesti, et üldse seda üritan?
Aitäh juba ette,
Riina

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere, Riina!
Ma imetlen Teie jõudu ja arukust andestada oma mehele selline sobimatu käitumine. Kahtlemata on seda raske andestada. See ei lähe kergelt. Aga see, et Teie elukaaslane lõpetas päevapealt muud suhted ega ole ei neid ega muid kõrvalsuhteid uuesti ette võtnud, näitab, et suhe Teiega on talle kõige olulisem ja tähtsam, mis tema elus on. Teisalt jällegi: kui suhe Teiega on talle kõige tähtsam, siis kuidas sai üldse juhtuda, et tal selline suhe üldse tekkis? Minu juures on käinud paljud inimesed selle probleemiga ja sageli on nii ühele kui teisele partneritest omavaheliste suhete taastamise komistuskiviks saanud just see küsimus. Ja nii võimatu kui see ka ei näi, ei oska sageli eksinud partner juhtunut seletada. Ja hiljem toimunule tagasi vaadates näib paljudele kõrvalsuhet omanud partneritele lausa võimatu, et see on üldse juhtunud. Võibolla polegi seda võimalik seletada, miks see juhtus. Ja võibolla on olulisem keskenduda hoopiski sellele, kuidas edasi. Olulisem on see, et Teie partner peab suhet teiega kõige olulisemaks oma elus ja soovib jätkata koos Teiega. See on kõige olulisem. Kõige olulisem. Kas Te saate seda uskuda? Kui Te usute, et teie partner soovib oma elu koos Teiega elada, siis on see just see kõige tähtsam kinnismõte: ta soovib minuga koos elada. Mõte sellest, kuidas ta oli kellegi teisega ei vii Teid kuidagi edasi. Noja üldse, kuidas üks mees naisega koos olles võib olla. Palju seal variante on? Ja mis sellest ikka mõelda. See on üsna ühesugune toimetamine. Palju olulisem on see, kuidas teie kaks saaksite koos olla nii, et teie elu oleks rõõmus. Siin on hoopis rohkem igasuguseid võimalusi ja mitmekesiseid toiminguid. Õnneliku kooselu kujundamiseks on väääääga palju erisuguseid võimalusi. Kas Te saaksite keskenduda sellele, kuidas oma kooselu muuta teile mõlemale rahuldust pakkuvaks mitmekesiseks elamuseks. See oleks üks teine hea kinnismõte.
Palju häid kinnismõtteid soovides,
H.Küünarpuu