Tere.
Pöördun Teie poole täiesti viimases hädas. Suhe, kus elan koos (enne olin 18 a abielus) 4 aastat, mees on 53-aastane, kipub täiesti lagunema, sest me ei suuda leida ühist arusaama seksi osas. Minu mees on seisukohal, et kui mina peale vahekorda rahuldust ei saa, siis on see minu probleem ning et igast vahekorrst ei peagi rahuldust saama. Seda, et igast vahekorrst peaks rahulduse saama, ma ka ei nõua, aga kui me seksime väga harva ja justkui planeeritult ning seks algab justkui ilma eelmänguta ja kestab nii lühikest aega, et ma pole veel soojaksi saanud, siis on väga kurnav, kui sa oled justkui "ära kasutatud". Mulle meeldib mu mees, aga meie omavaheline sõnaline suhtlemine on pigemini vaidlus ja üksteise süüdistamine ja sildistamine kui lahenduste otsimine. Asi on nii kaugele läinud, et tema otsib internetiportaalidest uusi tutvusi, põhjendades seda sellega, et mina ei tahtvat seksida ja olen rahulolematu.
Kas tegelikult peaks selle suhte lõpetama, sest kuigi ma tahan teada , mida ta soovib, ei suuda me ikka üksteist mõista, tema põhjendab, et elu on lihtne, mina ise teen asja keeruliseks ...ja kõik.
Kas on üldse sellele lahendust?
Ette tänades.

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Võiks viidata mitmele põhjusele sellise intiimsuhete kriisi tekkes. Esimene on seotud meie arengu seaduspärasustega - klimakteeriumi-eelne seksuaalse aktiivsuse tõus muudab naise pretensioonikaks ja rahulolematuks. Sellega peaksid arvestama mõlemad.
Teine põhjus võib olla üldse teie omavahelise seksuaalelu väheses ja valesti ajastatud kogemuses. Noored jõuavad voodisuheteni rohkem romantika kaudu, mis lisab oma osa ka seksuaalsuhte rikkusse ja mitmekesisusse. Vanemaks saades muutub seks võib olla tehniliselt mitmekesisemaks, kuid tundevaesemaks ja ratsionaalsemaks, mis tõepoolest vastab rohkem meeste ootustele. Mees saab seksist rahulduse, kui seemnevedelik läbib seemnejuha ja saeljuures pole põhimõttelist vahet seksuaalvahekorras meeldiva naisega, lõbutüdrukuga, vägistades või onaneerides. Naise orgasm koosneb sisetaktiilsest kontakstist erogeensete piirkondadega, konkreetse partneri nautimisest ja keemilisest reaktsioonist tupes. Mees vajab eelmängu ainult erektsiooni tekkeks, erektsiooni teke ise võtab aega 8 sekundit. Naine vajab eelmängu psüühiliseks valmiduseks naudingut tunda. Kui eelmäng ära jääb, tunneb suur osa naisi end vägistatavana, kui järelmäng ära jääb, tunneb naine end ärakasutatuna.
Konflikt võib peituda ka teie erinevates temperamentides, mis samuti avaldub seksuaalse käitumise tuimuse-aktiivsuse eripärana.
Seda seletuseks. Raviks peate ikkagi pöörduma günekoloogi või seksuoloogi poole ja soovitavalt mõlemad koos.