Tere!
kirjutan murest oma poiss-sõbra pärast. tal on suured probleemid närvilisusega, enesekontrolliga. ta vihastab väga väikeste asjade peale, kergelt läheb närvi, mille tulemusel hakkab asju lõhkuma, peksma. õnneks mitte inimesi. ta on ise kindel, et tal on närvid läbi ja selle parandamiseks ei saa midagi ette võtta, selle pärast ei pöördu ta kuhugile ka abi saamiseks. närvid on rikutud juba lapsepõlvest tal, kuna isa oli vägivaldne ja lahendas oma probleeme ka peksmisega, seega on tal see asjade lõhkumine õpitud isa käest. ta üritab end viimasel ajal taltsutada, et mitte lõhkuda ja loopida asju, kuid pinged jäävad tal sisse, ja nii ei ela ta oma stressi üldse kuidagi välja. olen tema pärast väga mures, loodan et saate mingitki nõu anda. poiss on mul 25 aastane. tean, et ta peaks pöörduma ise kuhugi psühholoogi või psühhiaatri poole, kuid ta ei taha seda. seega üritan mina mingit abi otsida.
ette tänades, tüdruk 21 aastane.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kindlasti peaks Teie noormees pöörduma psühhiaatri poole. Mitte mingil moel ei saa ma Teile muud nõu anda kui just seda. Kaugjuhtimise teel niisuguseid asju ei ravita. Arsti poole pöördumine on vältimatu. Ja siis psühhoteraapiasse. Kuna see asi on saanud alguse niikaua aega tagasi, siispeab sellesse kindlasti tõsiselt suhtuma.
Te olete suutnud koos väga palju juba ära teha, et ta on rahulikumaks muutunud ja suudab oma vihahoogusid pidurdada. Selge, et need pinged ei saa inimese sisse jääda. Kõige parem viis pingeid välja elada on kindlasti füüsiline tegevus, aga selline füüsiline tegevus, mis ei tee kellelegi kahju, ehk siis sport. Võibolla jõusaal, poks, või siis mängud nagu jalgpall (saab hirmsasti energiat kulutada mööda platsi tormates!) või korvpall või midagi muud (ma usun, et male ei sobiks!).
Proovige siiski oma noormeest veenda arsti poole pöörduma.
Lugupidamisega,
Harri Küünarpuu