Aastaid tagasi, kui ma olin 13-14 aastane, siis mul isa jõi pidevalt. Ta kaotas töö töö järel. Pidin päevast päeva kannatama teda. Ta soris minu asjades, varastas minu tagant, tuhnis minu isiklikes asjades. Vedeles koguaeg kodus. Alailma tulin koolist koju ja ta magas kus juhtus, isegi vetsus. Ma nutsin vahetpidamata. Ema ei saanud ka alati appi tulla. Pingest kodus läks mul ka koolis halvasti. Vihkasin oma isa. Isegi, kui ta kaine oli, nägin ma temas ainult seda inimest, kes ta täis peaga on. Nüüd olen ma ise noor ema ja elan kodust eemal ja on mul jälle probleem. Vihkan, kui mu mees joob. Ta joob ainult kord ja üldsegi mitte nii ülemäära palju, aga sisimas ajab see mind ikkagi närvi. Ma vihastan isegi siis, kui planeeritakse mingit pidu. Ma ei saa õelda, et olen alkoholi vihkaja, sest napsutan isegi vahest. Aga mind ajab täiesti marru, kui mees joob end tõsiselt purju. Hakkan vihast lausa värisema vahel, isegi kui pole veel kindel, mis seisus ta koju tuleb (silme ette tuleb koguaeg isa). Ma ei talu, et minu laps peab seda nägema. Ma karjun ja õiendan mehega hommikul, peale joomist. Kuigi pole asi üldsegi nii hull. Olukorrad on tegelikult ju täiesti erinevad.....isa jõi üksi ja koguaeg, mees käib kord kuus sõpradega väljas joomas. Kas minu läbielamised isaga jälitavad mind nüüd surmani??? Kas ma näen oma mehes koguaeg oma isa? Kuidas sellest luupainajast lahti saada???
Abi paludes -K-

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Rääkige mehele oma murest, paluge tema abi selle olukorra lahendamiseks. Paluge teda, et ta õpiks alkoholi tarbimist kontrollima.
Isa tekitas Teile muret, Teie mees pole selles süüdi. Te ju armastate oma meest!
Kui Te jutuajamise ette võtate, ärge unustage talle rääkimast sellest, mis Teile tema juures meeldib, millega Te väga rahul olete. Keskenduge mehe toredatele omadustele ja püüdke teda rohkem kiita ja tänada. Kui mees tunneb, et ta on Teie jaoks oluline, siis on tal lihtsam oma alkoholi tarbimist kontrolli all hoida. Kui Teie suudate oma suhtumist mehesse muuta, siis muutub ka tema suhtumine Teisse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.