Ma arvan, et mul on depressioon.Lasin isegi kord perearstil ühte antidepressanti välja kirjutada,kuid tundsin, et see ei teinud mu olemist paremaks. Pigem oli mu uni veelgi halvem.Ja pealegi on antidepressandid väga kallid ka.
Kas peab kindlasti mingit keemiat sisse võtma, et sellest probleemist jagu saada.Te kindlasti soovitate sporti ja muid lõõgastusviise aga mulle tundub, et probleemid on kusagil sügavamal. Läheksin psühholoogi juurde aga ma ei usu, et inimene kes mind esimest korda näeb tunni ajaga mu probleemid paika paneb.Mingit pikemat psühhoteraapiat ei peaks ilmselt mu eelarve vastu.
Ausalt õeldes olen ma ka korra käinud psühholoogi juures . Temapoolse jutu iva oli see, et see on loomulik et ma selliseid tundeid tunnen aga ma tunnen ennast ju halvasti.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tjahh.... No mida siis veel soovitada, kui Te näite ise teadvat, mida Te tegema peaksite: sporti ja muud mõnusat, mis elu huvitavamaks teeb ja antidepressanti võtta ja psühhoteraapia. Kõik on kallis, nii sport kui muude mõnusate asjade tegemine kui ravimid ja oh, ka psühhoteraapia. Samal moel on tegelikult väga kulukad ka tervist halvendavad eluviisid. Kui Te arvutate kokku oma tervise halvendamiseks tehtavate asjade hinna, siis võibolla selgub, et selle raha eest saaks hoopis teha midagi sellist, mis tervist edendab. Mõnikord on muidugi töö see, mis tervist kõige enam rikub: töö pingelisus ja pikad tööpäevad ja muu. Siis, ma mõtlen, tasuks kaaluda seda, kas me elame selleks, et tööd teha (ja oma tööpostil langeda -- depressiooni, murede, üleväsimuse, tüdimuse, kurnatuse kätte) või töötame selleks, et elada. Kui töö kõrvalt enam aega elamiseks ei jää, siis mis ... pärast rabelda. Eluvõõras jutt, ütlete. Muidugi. Õnnetuseks on paljudel inimestel valida kas ületöötamine või töötus. Mõlemad variandid on kehvad. Ja kui juba töö käes on, siis tuleb sellest kinni hoida sest meie ajal näib töö muutuvat privileegiks, mitte üheks võimalikest valikutest. Sageli on ka võimatu valida või reguleerida oma töötegemise koormust ja intensiivsust. Seega me peaksime oma puhkuse muutma võimalikult kvaliteetseks. Ja raatsima kulutada raskelt teenitut ka puhkuse veetmise peale. Või oma tervise taastamise peale. Näiteks psühhoterapeudi juures käimisele. Või antidepressantide peale. Muide, mis puutub keemiasse, siis antidepressandid on võrreldes muude keemiliste ainetega, mida te koos toiduga teadmata sisse sööte äkki vähem ohtlikud. Vähemalt antidepressante võttes Te teate, mida Te võtate aga mõnd keeksi või šokolaadi või muidu muud maitsvat või kõige igapäevasemat toiduainet tarvitades või kas või hingates pole kellelgi aimu, mida see sisaldab.
Aga kui Te väidate, et probleemid on sügavamal, siis ei pääse tegelikult psühhoteraapiata vist kuidagi. Muide, omavahel öeldes, on kohti kus saab ka Haigekassa toel mingi hulga psühhoteraapiat.
Head tervist soovides,
Harri Küünarpuu