Tere! Elan mehega, kes on minust 15 aastat noorem. Mees on kolmekümnene ja mina vastavalt 15 asstat vanem. Mul on eelmisest abielust kolm last. Tundsin ta ära väga kummalisel viisil. Töötasime koos ja alguses olin tema suhtes lihtsalt neutraalne. Tal olid probleemid vanematega ja iseendaga oli ta ka pahuksis. Aga alati kui ta minust möödus ja me lähestiku sattusime olema
tuli minusse mingi hea ja kerge tunne, ning hakkas kuidagi hubaselt soe.
Ühel peoõhtul tansisime ühe tantsu, see ehmatas mind sootuks. Tema käte vahel kadus keha taju ja mul oli tunne, et ma sulan ära ja lendan. Kogu muud maailma ei eksisteerinud. Me olime just kui mingis ainult meile loodud kaunis ja väga turvalises kohas. Aeg läks edasi ja meist said armastajad. Elame juba üle viie aasta koos. Ja alati kui kahekesi
oleme on ikka seesama tunne.Mul poleks mingit kahtlust meie kokkukuuluvuses, kui poleks seda reaalset maailma, kus peeglisse vaadates ma näen, et aastad lähevad. Ja ma ei kujuta ette, mis saab 10 aasta pärast. Tema ikka lohutab mind, et ta jõuab mulle järele. Aga ikkagi.Kui mõtlen, et tal ei saa kunagi olema päris oma last, sest minust enam sünnitajat pole ja ma ei julgekski.mul on hea huumoritaju, aga minu töö ja aastatega kogunev saalomoni tarkus, teeb mind tõsisemaks ja kurvemaks. Mulle ei lähe korda seltsielu, kuna ta on täis tühjust ja mõtetut möllu. Aga abikaasana peame aeg ajalt siiski seltskonnas liikuma. On ju tema jõudmas oma elu suvesse ja mina olen hilissügisene daam.
Lugupidamisega, K.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie kirjast kuuldub, et Te ei kogu aastatega mitte saalomonlikku tarkust vaid pessimismi. Kas see kuulub tarkuse juurde on ise küsimus. Mõne arvates mitte. Te muretsete juba praegu selle üle, mis juhtub kümne aasta pärast. Ja nähtavasti teete praegused päevad mõnevõrra süngemaks, kui need võiksid olla ilma muretsemata kümne aasta pärastiste asjade üle. Nii toote oma 10 aasta pärast juhtuda võivad asjad juba tänasesse päeva ega saa ka praeguseid päevi täiel määral nautida. Kogunev tarkus peaks Teil aitama mõista, et bioloogiline vanus ja hingeline vanus on kaks isesugust asja. Muidugi mõjutab ka bioloogiline vanus meie igapäevaelu ja toimetulekut (ei jõua enam bussile järele joosta või nii kiiresti trepist üles tormata), aga abieluõnne seisukohalt on olulisem hingeline, ja mitte niivõrd vanus, kui kokkukuulumistunne. Või suutlikkus nautida teineteise seltskonda. Ja kooselatud päevi. Teie jutt mõttetust seltskonnamelust ei ole niivõrd "saalomonlikust" tarkusest tulenev vaid ehk mõnesugusest ebamugavustundest ja kohanematusest ja selle peitmiseks endas kultiveeritavast üleolekutundest "taoliste" inimeste suhtes. Saalomonlik tarkus õpetaks ehk suuremat tolerantsust ja suutlikkust nautida seda, mida elu kaasa toob.
Kui Te tunnete rõõmu teineteise seltskonnast, naudite koosolemist ja armastate teineteist, siis on teil kindlasti ees palju õnnelikke päevi, mis ei sõltu ei ühe vanusest ega teise noorusest. Teie kaaslasel on mõnes mõttes õigus -- ta ehk jõuab Teile järele, elutarkuses ja loodetavasti õpite Teiegi temalt -- rõõmsa meelega tulevikkusuhtumist ja tulevastelt päevadelt, mida ei tumesta tänased kõhklused, rõõmu lootmist ja tänastelt päevadelt kõige vastuvõtmist, mis neil Teile anda on, ilma et neid tumestaksid kartused tuleviku pärast. Ehk on see hoopis saalomonlik tarkus.
Palju õnnelikke päevi soovides,
Harri Küünarpuu