Olen 24 a naine ja elan juba paar aastat oma mehe(35) juures, kus elame koos ämma ja äiaga, kellel kuulub suur maa talupidamine. Mina olen aga tudeng, kes üritab sel aastal magistriõpe lõpetada. Milles siis probleem? Nimelt ämm ja äi leiavad, et minu kooliskäimine on teisejärguline asi. Tähtis on nendel aidata kõik maa tööd ära teha ja kui aega jääb, siis võid ka kooliga tegeleda. Seega tekivad pidevalt probleemid, kui mul on vaja õppida ja kooli minna, aga nemad on selle vastu. Samuti on nende arvamus kooliskäimisest selline, et kõik materjalid on internetis ja kohal pole vaja käia. Ja samuti, et vaba päev koolist tähendab seda, et õppida pole vaja. Mina aga tahan omandada oma eriala ja tegeleda sellega, mis mulle meeldib. Kas siis nende majas elades ja ende leiba süües on neil ka õigus hakata mulle dikterrima, kuidas ma elama pean ja kuidas ma kõiki asju tegema pean, millal võin kooli minna ja kui palju aega õppimiseks kulutada?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui Teie soovite õppida, siis see on Teie õigus. Kuidas suhtub Teie õppimisse mees? Tundub, et ta on sellega rahul mida teete. Suhtuge ämma ja äia arvamustesse rahulikumalt, ärge oodake nende kiitust selle kohta, et soovite õppida. Jääge vestlustes nendega rahulikuks ja püüdke neile selgeks teha, et õppimine on Teie jaoka väga tähtis. Mees võiks oma vanematele selgitada Teie soove ja paluda neil mõistvamalt suhtuda. Võib- olla Teie omapoolne panuse suurendamine ühises majapidamises võiks anda positiivse tulemuse ka suhtumises Teie tegevusse.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.