Mul suur mure,mul on 11 aastane poeg,kellel on opiraskusi,s.t.et pean ta korval olema kui ta opib,sest muidu ta ei keskendu yldse,aga isegi kui ta ei oska,hakkab vastu ja ei kuula mind! Meest kuulab,aga kahjuks mees tuleb ohtuti hiljem toolt,nii et see oppimine minu peal! Kahjuks lahen endast valja jah kui ta ei kuula mind ja ytlen talle isegi halvasti! Ta kyllaltki torjutud laps koolis,sest teistest lapsikum ja rumalam! Raagib rumalusi ja see teeb talle nalja! Oskate nou anda,kuidas sellist last panna ise oppima,et ma ei pea korval olema,et motleks oma peaga! Voi mida teha? Nii oli ka eelmine aasta!!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Püüdke säilitada rahulikkus, kui poega õppimisel aitate. Kui tunnete, et lähete närvi, minge lapse juurest mõneks ajaks ära. (Näiteks on vaja korraks kööki minna). Laps soovib, et Te oleksite huvitatud tema õppimisest, ta ei soovi "kontrolli" enda kõrvale. Tundke emotsionaalselt huvi selle vastu, mida ta teeb ja leidke väiksemgi võimalus teda kiita. Õppimine on ka temale raske ja ebameeldiv, eriti siis, kui osa on raske. Tahan Teile öelda, et see on tänuväärne töö, kui Te last aitate! Te ei pea tema eest ära tegema ülesanded, vaid ootama, millal ta ise lahenduseni jõuab. Vaadake alati kella, kui kaua õppimisega aega läheb ja püüdke poega motiveerida kiiremini õppima, et jääks vaba aega teisteks tegevusteks. Jätke hiljem teda mõneks ajaks üksi, kui tal õppetükk valmis on, siis näitab Teid. Säilitage rahulikkus, kui ta kasutab rumalaid sõnu, kuid ärge leppige sellega. Kui Te pingutate koos lapsega selle kooliaasta, siis võib loota, et harjutate ta iseseisvamaks ja olete õppimise vastu huvi suurendanud.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.