tere,
ilmselt raske on teil konteksti vabalt vastata minu murele, aga vastake palun lapse nurga alt. Olen kaua oma väikest last oodanud ja sisemiselt üli õnnelik ta üle, aga millegipärast kipun järjepidevalt ta peale häält tõstma. Ta on 2a ja kisama kukkusin kui ta hakkas ise kõndima ja ise end kehtestama. Põhiline kisa on turvalisuse küsimused, sest laps on hästi elav. Ja teine suur mure on öised lutipudelid. Päeval joob ainult mahla ja öösel piima ja vett suurtes kogustes. Kui süüa pakun ei söö kõhtu täis ja siis öösiti on pidev jama. Lapsel on tuvastatud südames kahinad ja pole seni julgenud lutipudeleid ära visata enne kui uuringud on lõpule viidud, samas aga on närvid pingul magamatusest ja siis kisangi lapse peale öösiti. Pärast väga kahetsen, aga juba on hilja. Annan endale pidevaid lubadusi enam seda mitte teha, olen ju ise oma laiskuses ka süüdi, et laps ikka pudeleid imeb. Kui ta joob oma normi öösel- mis on 2 tutteli pakki magama jäädes, 1 suur avendi pudel pudel kefiiri (seda on võimalik valmis panna õhtul pudelisse) ja väike lutipudel vett on asi veel ok, aga mõnikord hakkab ikka veel piima nõudma. Muidu hästi arusaaja laps, aga peab mitu korda rääkima, siis korrutab seda juttu järgi. Pudelitest ja lemmikkarvastest loomadest sõltuvuses, et ei kujuta ette kuidas neid talt ära võtta? Samas usun konkreetsusesse kasvatusel- ja põen et minu käitumine mõjub talle hoopis ettearvamatuna mitte konkreetsena! turvalisuse suhtes usun et peaks käituma nii, et on teatud reeglid ja piirangud et juba ette vältida suuremaid vigastusi ja seda peaks siis ka koguaeg järgima. Isa ei toeta minu otsuseid, leiab et need on lõbu piiravad, et liiga karm olen ja liiga palju keelde olevat. Kardan, et olengi kokkuvõttes liiga karm kuigi mu taotlused on teised, tahaks kindlat liini kasvatuses viljeleda, aga ei õnnestu! Mida soovitate? Ja mis jälgi selline kisa võib lapsele tekitada? Kas ohutum oleks pudelid ära võtta kohe, aga see on meile hästi hästi suur üle elamine (mitte tavaline, sest näha lapsest, et ta kiindunud ja vajab rahustuseks samu tegevusi, juba närib ka küüsi jne. küünte närimine võib siis võtta mega hoo? ).

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Laps vajab tähelepanu ja turvalisust. Püüdke temaga tegeledes jääda alati rahulikuks. Usaldage meest lapse kasvatamisel, ärge võtke kogu vastutust lapse kasvatamisel oma õlgadele. Piiride kehtestamine on vajalik, kuid selles eas lapsele tuleb neid õpetada rahulikult, mänguliselt ja teha seda koos temaga. Lapsele on vajalik võimaldada kindel päevane rütm. Kellaaegadest püüdke kinni pidada. Kõige olulisem on päevane uinak ja õhtune magama minek. Soovitan hetkel teha seda kas koos Teie või isaga nii, et loete või laulate talle. Laps võiks voodis olla kell 21.00. Kui olete mehega mõlemad suutnud kehtestada päevase rütmi kodus ja püüdnud igati lapsele sisendada, et ta on tubli, siis loobub ta ise oma pudelitest.
Soovitan külastada psühholoogi, kui tunnete, et veel oleks infot vaja.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.