Tervist!
Olen 23-aastane noormees ning juba pikemat aega kliinik.ee lugeja.
Aga nüüd teema juurde:Nimelt 1,5a tagasi tutvusin ma interneti vahendusel oma praeguse elukaaslase 21a neiuga.Meie vahel tekkis vastastikune huvi.Peale kuuajast vestlust otsustasime kohtuda.See päev oli imeline,me jalutasime pikalt ning aina rääkisime ja rääkisime ning mõne päeva möödudes märkasimegi et meie vahel on tärkanud armastus
Edasi veetsime väga suure osa oma ajast koos.Kogusime raha ning võtsime ette ühiseid reise ,alustasime koos õhtuseid tervisejookse ja üleüldse kõik tundus täiuslik.Meie tunnuslauseks oli ja on siiani Tervilikud Eluviisid.
Kuu aega enne meie kohtumist oli neiu läinud lahku oma endisest elu esimesest armastusest.Mõne aja möödudes ilmus see eksmees välja esitledes end lihtsalt sõbrana. Mu neiu on äärmiselt usaldav ja samas inimeste suhtes üsna naiivne.Ka mina ei näinud selles sõpruses midagi halba,kuni ühel päeval tuli naine koju ja rääkis ,et too eksmees suudles teda,kuid neiu katkestas suudluse.Ma olen pärit äärmiselt korralikust perekonnast ning ise ka igati korralik ning seega oli mulle selline asi vastuvõetamatu.Läksin lausa põlema,et kuidas saavad sellised asjad üldse juhtuda.Tekkisid erinevad kahtlused ja hirmud.tekkis küsimus,et miks ikkagi neiu teda algul vastu suudles? Peale seda vahejuhtumit sõitis naine kreekasse puhkusele.See aeg oli minu jaoks kozmaar.Pidev muretsemine ja südamevalu.Käisin psühhiaatri juures ja õppisin kasutama kognetiivteraapiat.Sellest oli kasu ning saavutasin jälle seesmise tasakaalu.Aeg möödus ja kõik vajus uuesti paika.Peale kreekast tulekut olime lahutamatu paar.Meil oli nii palju ühiseid huvisid ja teised kadestasid meid.
Möödus aasta ning kätte jõudis uus suvi.Võtsime ette esimese ühise pikema reisi Itaaliasse ning sõitsime ratasega mööda eestimaad,kõik tundus perfektne.naine teatas,et sooviks vahelduse mõtte sõita kreekasse oma endistele klassikaaslastele külla.Peale suve keskpaika vahetasin töökoha,et vabaneda vanas kohas tekkinud stressist.Olgu siinkohal öeldud ,et uus koht oli viletsam ning ei pakkunud mulle mingit rahuldust.Seda oli tunda ka koduses õhkkonnas.Meie suhted muutusid jahedamaks ning me ei veetnud enam kuigipalju oma ajast koos.Naisel oli tööstress ja minul samuti Umbes 20 päeva jooksul toimus üleüldine jahenemine meie vahel.Ma tajusin seda ning lahendusena mõtlesin välja variandi,et kui naine seekord kreekast naaseb,siis võtan ennast töölt vabaks ja veedame suve lõpu rõõmsalt koos.
Jõudiski kätte aeg,mil naine sõitis kreekasse.Leppisime kokku ,et ma ei lähe teda saatma,vaid hoopis tulen lennujaama vastu tema saabudes.See nädal möödus kiirelt,kuidagi puudus eriline igatsus.Selle aja jooksul vahetasime mõned sõnumid.Kui ta tagasi tuli ,siis läksin talle lennujaama vastu.See kohtumine polnud võrreldav eelmise aasta omaga.Ta oli kuidagi tõsine ning ma tajusin ,et midagi on väga valesti.Möödusid mõned päevad ning meil telkkisid lahkhelid,mille käigus kolis naine minu juurest oma koju tagasi.Päev hiljem palusin ta käest vabandust ning süüdistasin tülides ennast.Ja siis see juhtuski,asi mida olin kartnud nagu tuld! Ta tegi mulle teatavaks ,et ei suuda sellise süükoormaga rohkem elada ning tunnistas,et oli mind Kreekas kaks korda petnud.Minu maailm oli ühe korraga koku kukkunud,tundsin end nii halvasti nagu ma pole ennast eales varem tundnud.Võtsin riided ning jooksin läbi linna tema juurde.Me leppisime oma suhte alguses kokku,et ei lahenda kunagi probleeme karjudes,nii ka seekord läksin ja võtsin tal tugevasti ümbert kinni ja lihtsalt nutsin.Seejärel palusin,et anname endale uue võimaluse ning alustame kõike puhtalt valgelt lehelt.ta nuttis ning oli endast väljas,samas pisut tõrjuv,sest tal olid tõsised probleemid endale andestamisega ja sellega ,mida oli mulle teinud.
Et probleemist selgemat pilti luua siis seletan natuke ka sellest kuidas asjad seal kreekas kulgesid.Naine lendas sinna puhkama ning reisis ringi.(paari aasta est töötas ta seal samas piirkonnas kolm kuud ning tal oli seal suhe ühe kohaliku noormehega)juhuse kiuste kohtasid tolle noormehe sõbrad mu naist. Loomulikult andsid nad sellest teada ka mehele.Too võttis mu neiuga ühendust ning nad said kokku.Nad jalutasid pikalt mööda sedasama rannaäärt kus viimati kuni päikeseloojanguni.Seejärel seletas mees,kui hea neil kunagi omavahel oli meenutas vanu aegu ning lähenes ootamatult.Naine tõrjus teda algul,kuid põhjendustele,et kõik naised teevad nii,ja et ta pole ju abielus,see pole petmine vaid vaheldus jne ta lõpuks anduski.minu küsimustele,et mida ta see hetk tundis vastas ta: hirmu, segadust,kuid samas tulid ka meelde vanad tunded ning see,et keegi ikka tahab teda(mina ju olin viimasel ajal passiivne ja kriitiline olnud).
Nii, möödas on kaks kuud.Esimest kuud kirjeldaks ma ,kui täielikku painajat.unetus söögiisu puudumine hirmuunenäod kahtlused ebakindlus ning hunnik vastuseta küsimusi mu peas.Kaalulangus 67-63kg jne.Hetkel on kõik muutunud 180 kraadi:naine ei ole enam tõrjuv(vahetult peale kreekat soovis ainult üksi olla,mina aga vajasin meeletult lähedust),vaid vastupidi üliarmastav,koosolles tunneme,et side meie vahel on tugevam ,kui kunagi varem,ühised hobid,ühised tulevikuplaanid,soov mõelda tulevikule ning unustada kõik ,mis minevikus väär olnud.Oleme nagu kokku kasvanud ning oleme kindlad,et selliseid asju ei juhtu enam kunagi.
Küsite,et miks ma üldse andestasin? vastaksin ,et ta on just selline inimene ,kellega ma kujutan ette meie ühist tulevikku-korralik,mittesuitsetav armastav hoolitsev no seda rida võiks lõputult jätkata.Samas ei petnud ta mind võhivõõraga,ta tunnistas mulle ise kõik üles,ta kahetseb siiralt,armastab mind endiselt,süü on osaliselt ka minupoolne ning naine väidab,et nüüd on ta veendunud,et mina olen see õige.Lisaks võtan seda ,kui nooruserumalust.Kõigil ju võib teatud tingimustes juhtuda.
Me oleme alati olnud äärmiselt lähedased ja oma probleeme sügavalt lahanud.Need kaks kuud oleme iga päev rääkinud ning üksteist toetanud.oleme jõudnud asjade tuumani.oleme mõistnud,et kuidas saavad ka tugevatel paaridel sellised asjad juhtuda.Järeldame ,et oleme õppinud nüüd omadest kogemustest ja ees on meil ühine rahuldustpakkuv elu.oleme mõlemad veendunud,et armastame üksteist rohkem ,kui varem ning see side polegi kordagi katkenud.
Minu vigadest(kuidas selline asi juhtus):vähene tähelepanelikkus,stressist tulenev kerge ärritumine,ükskõiksus ning kriitika naise kaalu suhtes(suurim lollus,mida üldse teha annab)
Mainin siinkohal ära,et naine ütles enne kreekasse sõitu,et ei tunne enam mu tuge-see oli selge märk lähedusevajadusest,kuid ma tõesti ei pannud tol hetkel tähele.(tal on enesehinnanguga pisut probleeme,sest tänapäeva ühiskond ju taunib vähegi ülekaalulisi)
Niisiis tundub kõik justkui ülesmäge minevat,kuid siiski kaasnevad teatud probleemid.Nimelt ei saa ma ööseti korralikult magada(erinevad vastikud painajad) ning seetõttu ärkan hommikul depressiivsena.Kindlusetus ja sisemise rahu puudumine-vaadake ma sisendasin endale alati ,et näen hunti seal,kus seda pole.ma kartsin kõige rohkem ,et selline asi saab juhtuda,no ja loomulikult juhtuski.Lisaks sellele ei suuda ma eriti kedagi usaldada ning paraku on ka kerge umbusk tuleviku suhtes-kord usun siiralt ,kuid vahel pisut kahtlen(näpud ju kõrvetatud).
Naine kannatab minust rohkem ja seda on valus vaadata.(üritan pakkuda tuge niipalju ,kui võimalik)
Ma ei süüdista selles kirjas oma naist,sest saan aru,et kogu see juhtum oli halbade juhuste kokkulangevus ning teisalt õpetus minule ja naisele-Hoia seda ,mis sulle kallis!!!
Ma vabandan,et kiri nii pikaks venis,üritasin lihtsalt kirja teel juhtunust ja meie tunnetest võimalikult täpse pildi luua.
Ma sooviksin teie kui naisterahva hinnangut juhtunule ning tüdruku käitumisele(vaadake mina saan sellest asjast aru siiski meesterahva pilguläbi)
Teiseks sooviksin nõu,kuidas juhtunut võimalikult hõlpsasti unustada ning kuidas sisemine rahu taastada ?
Ja kolmandaks sooviksin teie arvamust,kas peale selliseid vahejuhtumeid on võimalik õnnelik suhe taastada? ehk siis kas mu andestamine oli mõtekas tegu?Ning kuidas üldse käituda?(PS tüdruk ei ole muidu absoluutselt nö lõdva püksikummiga).Kõik mis mind varem temas häiris oli tühine ja on hetkel kui luuaga pühitud.
Vastust oodates ning juba ette tänades!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Te olete psühholoogiga varem tööd teinud, tuletage meelde, kuidas häirivaid mõtteid vaidlustada, et saavutada tasakaal. See, kuidas elu täpselt kulgeb, pole kellelegi selge. Kui Teil on tuleviku suhtes kahtlused, siis olete pidevalt pinges. Visualiseerige tulevik helgena ja üritage sellest kõvasti kinni hoida. Tegutsege selle helge tuleviku nimel, ärge mürgitage oma ja naise elu pideva mineviku meenutamisega.
Kui kõik kahtlused unustada, saate kindlasti aru, kui hea naine Teil on ja kui tubli mees Teie olete. Püüdke näha teine teise käitumises positiivset, mitte vastupidist. Pingutage selle nimel mõlemad, et kooselu pakuks teile mõlemale rõõmu ja ärge kartke probleeme. Koos elades, tuleb osata lahendada keerulisi olukordi, mitte neid karta.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.