Tere
Mu mees pettis mind ja selle ilmsiks tulekust pole veel aastatki möödas. Andestasin ja sain lubadusi ning väliselt elame õnnelikult, kuid sisimas olen õnnetu.
Ma ei suutnud temast lahku minna, kuigi soov oli. Nüüd ootan meie esimest last ja ei suuda sellest täit rõõmu tunda, sest hingevalu on jäänud.
Ma ei ole rahul oma eluga, mehel on endiselt pikad tööpäevad, millest ta tookord tunnistas et petmise ajal veetis osa nn tööajast teise naisega. Oma seisukorras ootaks temalt
rohkem pühendumist kodule, kuid nendel teemadel vestlus ei vii kuhugi, sest ta väidab et ta töö on selline (kontoritöö) ja mina ei saavat aru.
Tõenäoliselt vaevab mind ikka see petmise teema, kuna nüüd tean et ta on võimeline käituma kahepalgeliselt. Me oleme petmisest rääkinud vaid tol korral ja mõtlen praegu, et kas selle teema
veelkordne ülesvõtmine oleks vale, samas ma ei kujuta ette mis tagajärjed sel meie suhtele olla võiksid. Tõenäoliselt on meie juhtum targem lahendada professionaalset abi kasutades, kuid ma ei usu, et
see mu mehele meeldiks, kuna tema arvates väljendab see inimese nõrkust, mulle poleks see aga kindlasti probleem, võib-olla saaks hingerahu tagasi.
Kui ma tõesti ei jaksa enam, kas siis on mõtet tõenäoliselt riskides meie suhtega pakkuda talle võimalust meie elust rääkimiseks psühholoogi juures, mis oleks eelkõige minu probleemi lahendamiseks,
kuna tema jaoks probleeme ei paista olevat.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Petmine on tõepoolest teema, millest on üsna raske üle saada. See võtab pikka aega ja usaldus ei teki nii kiiresti.
Ma usun küll, et professionaali abi oleks kasuks. Aga õnnetuseks tähendab see Teie mehe jaoks nõrkust. Kahju. Kas ka rikkis televiisori parandamine või autoremondi töökojast abi otsimine oleks nõrkuse ilming? Teeb ta kõiki asju ise? Ei, ma ei taha võrrelda abielusuhete korrastamist televiisori või auto remontimisega. Ma lihtsalt tahan öelda, et iga töö jaoks on oma inimene. Teleka parandamiseks elektroonik, auto parandamiseks mehhaanik ja suhetega tegelemiseks psühholoog. Kui Teie mees on ka mõne töö spets, siis ta saaks ehk aru, et töö, mida tema teeb, tuleb kõige paremini välja temal ja rumal oleks seda lasta teha kellelgi, kes seda kehvemini teeb. Ah no jah, läksin selle aspektiga Teie loost liiga põlema. Aga see on üsna tavaline hoiak, millega mul tihti kokku puutuda tuleb.
See hingevalu. Muidugi. Ka sellega võiks ehk mõne selliste asjadega tegelema õppinud inimese poole pöörduda? Kas pole?
HK