Tere! Olen peagi 14-aastaseks saava tüdruku ema. Juba sügisel sain vihjeid, et laps käib vahetunnis suitsu tegemas. Meil oli pikk jutuajamine suitsetamise teemal, kus selgitasin selle tegevuse kahjulikke mõjusid nii põhjalikult ja pikalt kui oskasin. Tüdruk mulle midagi üles ei tunnistanud, ütles, et käib lihtsalt teistega kaasas. Suitsulõhna tal koju tulles küll juures ei ole. Rahunesin enam-vähem maha, kuid nüüd jäi ta vanema tütre poiss-sõbrale suitsetamisega otse vahele. Olen nõutu. Ei tea, kuidas edasi käituda. Kusjuures vanem tütar (19.a.) on temaga sel teemal rääkinud juba pikemat aega (neil on omad jutud, millesse mind alati ei kaasata). Nüüd vanem tütar tunnistas, et teadis sellest probleemist varem, rääkis temaga korduvalt ning mõtles, et saab ise oma väiksema õega hakkama. Aga ei saa. Rääkimine ei aita, hirmutamine (ta on näinud pilti suitsetaja kopsudest) ei aita, mida teha? Karistanud veel ei ole. Kas saab nii noore puhul oodata, et tahe suits maha jätta tuleb temalt endalt, kunagi?
Ootan Teie arvamust.
Murelik ema Kaja

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Kaja!
Eitav hoiak tuleb kodus säilitada, kuid tuleb olla rahulik. Selles vanuses noored sõltuvad tugevalt eakaaslaste arvamusest ja vanemate nõuandeid tihti ei kuulata. Paluge vanema tütre noormeest oma eitavat hoiakut näidata, see võib hästi mõjuda. Püüdke olla loov ja mõelda tütrele teatud piirangud, kui kindlasti teate, et ta endiselt suitsetab. Väga tihe "moraali" lugemine ei too edu, tuleb olla leidlik ja leida talle tegevusi koos endaga, perega. Kui võimalik, tuleb neiu välja meelitada sellest grupist, kellega ta koos suitsetamas käib, kuid see on võimalik siis, kui on talle pakkuda muud, huvitavat tegevust.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.