Tere!
Ma ei oskagi täpselt öelda, milline minu probleem oleks, aga tahaksin teada, mida arvavad spetsialistid paljukõneldud kahe inimese vahelisest keemiast e. tõmbest. Küsimus võib kõlada rumalalt, aga kas see tunne, on see tõepoolest olemas ja toimiv või on see meie endi ettekujutus ja mõtlemise tulemus?
Tahan iseendas selgusele jõuda, kuna olen sellega kokku puutunud ja mulle see tunne/mõte rahu ei anna.
Tutvusin Temaga mingi 4-5 aastat tagasi internetis. Algusest peale sujus kõik väga hästi, jutt klappis ja mõistsime teine-teist pea pimesi, telefoni teel sai pikalt-pikalt jutustatud ... Tundsin juba enne esimest kokkusaamist mingit tõmmet ... Ja see süvenes peale kokkusaamist ... Ka tema kinnitas, et tunneb sama. Minul oli see kõhutunne nii tugev, et ... ma lausa kartsin ning samas ootasin ta helistamisi ja kokkusaamist, mul hakkas ihu ja hing värisema, kui nägin ta nime helisevas telefonis ... käed värisesid, kui arvutis kirju trükkisin ... Jube, samas maru põnev, sest polnud enne nii tundnud (olgugi, et olin juba varemgi olnud suhetes ja armunud). Tundus kuidagi üleloomulik ja tundub siianigi ..., sest ...
Suhet meil ei tekkinud (kuigi mina oleks seda üle kõige soovinud), sest Tema polnud selleks valmis. Tagantjärele tunnistab, et oli armunud, aga ei teadnud siis veel isegi, mida tahab.
Nüüdseks olen mina uues suhtes inimesega, keda armastan (vist ?) ja austan ja kellest väga hoolin. Suhtes, mis sai loodud sellepärast, et ma tollal enam üksi ei tahtnud olla ja et Tema mulle mingit lootustki ei andnud.
Ma polnud Temaga juba 3 aastat kohtunud silmast-silma (telefoni teel oli meil aeg-ajalt kontakt olemas), aga nüüd siis kohtusime ja mul kerkisid jälle need vanad tunded üles ... Tema andis ka nagu märku, et nüüd oleks ta valmis suhteks minuga, kui ma ainult oma teise suhte katkestaksin. Ja see ajab mind segadusse ...
Ma olen kõik need aastat Tema järgi igatsenud, Ta on kogu aeg mu mõtetes olnud ja olen unistanud ja mõelnud, et mis siis oleks, kui oleks NII ... Hakkasin kahtlema isegi armastuses oma elukaaslase vastu, tülid ja vaidlused tunduvad nüüd võimendatuna. Jah, oleme oma elukaaslasega väga erinevad inimesed ja meil on palju erimeelsusi ja vaidlusi ja meie põhimõtted ei klapi suuresti, aga siiamaani on see suhe toiminud. Saan ju ometi mõistusega aru sellest, et mul on üldiselt nagu praegu kõik hästi ja kõik olemas, mu elu on edasi läinud ja tiksuks veelgi ilusti edasi, kui ainult see kõhutunne ei piinaks ...
Ei julgegi süüvida sügavamale oma tunnetesse, sest kardan, et ei ole valmis selleks, mis sellest välja tulla võib.
Mõistus ja mõte ütleb üht, hing ja tunded teist ...
Kas Teie oskate mulle nõu anda, mida teha või kuda mõelda? Kas see keemia ja sisetunne on ainult inimese kujutlus ja ajutöö tulemus või nähtamatu niit kahe inimese vahel, millest pääsu ei ole?
Tänan!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Mida teha, kuidas edasi elada, tuleb Teil endal otsustada. Soovitan mõelda
kõikidest plussidest ja miinustest, mis võiks tulevik tuua.
Tunda selliseid tugevaid, meeldivaid tundeid teise inimese suhtes on tore, kuid oluline on, et tunded oleksid vastastikused. Üheks hea kooselu tingimuseks on vastastikune usaldus ja austus. Meeldiv on elada inimesega, kellega on sarnased hoiakud elule, kellega saab kõike arutada, kuid alati ei ole see võimalik. Oluline on, et paarissuhetes arvestatakse teise inimese erinevust ja püütakse leida probleemide lahendamisel kompromisse. Koos elades tuleks olla selleks valmis, et ollakse erinevad inimesed ja mõlemad peaksid pingutama eduka kooselu nimel.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.