Tere! Olen 28a. ja lapsi veel ei ole. Olen abielus 4a. ja algul me ei plaaninud veel lapsi, aga kui tekkis mõte, siis pole asi lihtsalt õnnestunud. Oleme mõlemad uuritud ja viga erilist pole(mille pärast muret tunda).Nüüd olen taas koolis ja aega selle mõttega tegeleda vähe. Kui ma teistega arutan,et miks veel lapsi ei taha siis leian alati hea põhjuse,et mitte veel. Aga südames tunnen kohutavat hirmu raseduse ees( kardan valu, ja kõike seda protsessi). Ise olen mõelnud, et kuna mul päevade ajal on kohutavad valud siis ei tahaks selliseid valusid tunda küll oma 15 tundi. Olen kohutavalt tundlik valu suhtes. Samas parematel päevadel leian küll,et oleks tore ema olla.
Ma ei tea, kas probleem on psühholoogiline ,aga oma muret mõne eksperdiga jagades läheb vast kergemaks.
Teid ette tänades... Kertu

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Lp. Kertu
Inimeste valutundlikkus ja taluvuslävi on tõepoolest erinevad. Siin on nii füsioloogilised kui psühholoogilised põhjused. Teie hirm lapse saamise ees ei ole midagi ebanormaalset. Rasedus, sünnitamine ja lapse kasvatamine ongi üsna vaevanõudvad ja vastutusrikkad ülesanded. Kuid ma said aru, et Te siiski tahate lapsi. Psüühika on väga võimas ja suures osas veel täpselt mõistmata instrument. Psüühilised üleelamised mõjutavad meie keha väga suures ulatuses. Soovitan Teil kindlasti pöörduda psühhoteraapiasse. See on kestvam psühholoogiline sekkumine ning usun, et aitab Teil endas selgusele jõuda ja ka olemaolevat hirmu vähendada.