Olen kaalujälgija. 3 kuuga võtsin maha 12 kg. nüüd kaalun 68 kg ringis. viimasel kuul on suuri probleeme enda talitsemisega söömisel. Paari päeva tagant tulevad sellised magusasöömise isud, et ei suuda vastu panna ja söön väga palju. Kaalus olen tagasi võtnud juba 2 kg. viimastel päevadel/nädalal on juba asi päris hull. Mõtted keerlevad ainult toidu ümber, nagu oleks see kõige tähtsam asi. Tunnen, et kaalujälgijad siin enam abi anda ei suuda, kuna asi on ilmselt kinni minu mõtlemises ja suhtumises söögisse. Ei tahaks juurde võtta rohkem, kuid söömist piirata ei suuda. Kuidas muuta enda suhtumine tagasi normaalseks ning prioriteedid uuesti paika saada?
Naine, 22.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Olete olnud väga tubli, et nii lühikese ajaga on nii suur kaalu kaotus! Kui Te käite kaalujälgijate rühmas, siis teate seda, et kaal pidevalt ühes tempos ei lange. Pikkuse 164cm. on 68kg. normkaalu piires.
Kuna tundub, et Teie ootused kaalu vähenemisele on suured ja tagajärg ei vasta ootustele, olete häiritud, mis toobki kaasa soovi süüa. Saage oma kehaga sõbraks ja andke talle aega harjuda uue kaaluga. Mida rohkem Te mõtlete oma kaalule ja söömisele, seda rohkem Te süüa tahate! Järgige endiselt regulaarseid söögiaegu, sööge kaalujälgijate menüü järgi ja kui vahel "patustate" magusaga, ärge tekitage endale süütunnet. Põhiline on, et Te suudate rahulikult suhtuda olukorda, ega sea endale liiga suuri eesmärke liiga kiirele perioodile. Kui mõtted liigselt toidu ümber keerlevad, sundige nad muu tegevusega eemale.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.