Tere!
Olen abielus, kahe algkooliealise lapse ema, vanust veidi üle 30. Praeguse mehega koos juba üle 10 aasta. Noorena, vaheldusid poisid kiiresti. Kohe kui ühega asi katki läks (ja küljes rippumine enam ei õnnestunud) leidsin kiirkkorras uue. Nüüd on kindel mees ja pikk suhe, mis nüüdseks jahtunud.
Ja mina olen juba viimased 5 aastat olnud vaheldumisi armunud erinevatesse meestesse. Armumine iseenesest tore tunne, aga ma kipun inimeste külge rippuma jääma. Ja see muutub häirivaks nii teisele poolele kui ka endale. Oma eelmises töökohas suutsin meesülemusse armuda, mis lõppes lõpuks meie omavahelise suhte teravaks muutumisega ja töökohavahetusega. Nüüd olen uues ja väga heas kohas ja esimesel ühispeol tundsin, kuidas mind tõmbab töökaaslase poole. Ei, mul ei ole mingit plaani temaga suhet tekitada, aga on lausa füüsiline soov peol tema kõrvale istuda, ta lähedal olla, naeratada. Aga mul pole mingit tuju oma eelmise koha vigu korrata :( Nagu puberteet oleks mul alles.. Vaatamata juba soliddsele vanusele, lastele, mehele, kõrgharidusele :(
Kuidas sellega hakkama saada? Kuidas loobuda järjest erinevatest meestest emotsionaalselt sõltuvaks muutumisest? Pereprobleemide lahendamine hetkel vist ei ole õige vastus, kuna olen tõesti kogu see aeg just uut ja värsket tulesüütajat otsinud alateadlikult. Sellest peaks eelkõige üle saama, ma arvan.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Küllap olete emotsionaalne ja tundlik naine. Küpsusega kaasneb võime oma emotsioone kontrollida ja juhtida. Kui tunnete, et sellega pole kõik hästi, tuleks harjutada oma soove ja tundeid rohkem kontrollima. Väidate, et abikaasa suhtes on tunded jahtunud. Soovitan vaeva näha, et tundeid värskendada. Alati saab kooselu põnevamaks muuta, kuid selleks peavad mõlemad seda soovima.
Teie puhul sooovitan mehega tõsiselt rääkida, et koos võtta ette muutusi pereelus, omavahelistes suhetes. Minge koos reisima, eesmärgiga suhtuda teineteisesse nii, nagu tegite seda 10 aastat tagasi.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.