Tere!
Olen 18 aastane neiu,u.158cm. pikk,kaalun u.50 kg. Mul on juba viiendat aastat suhted toiduga sassis.Kõik sai alguse sellest,kui paar mu sõpra mulle ütlesid,et olen paks jne.Ma solvusin kohutavalt(olin siis 13) ning kuigi ma polnud kaugeltki mitte paks,hakkasin ma seda ka ise uskuma.Sellestsaadik on toit minu jaoks hell teema.Vahel tekitab toit iiveldustunde ning esinevad ka üsnagi tugevad valud kõhus.Paar korda selle 5 aasta jooksul on ka päevad ära jäänud.On perioode,kui söön normaalselt,kuid on ka neid perioode kui ma ei tarbi isegi vajalikus koguses vedelikku.Iga kord kui söön,tunnen kohutavaid süümekaid ning vahel tundub ka üks õun terves päevamenüüs üleliigne.Mõnikord peale paaripäevast nälgimist tunnen,et olen jõuetum kui tavaliselt.Olen nii nälgides kaotanud kuue päevaga 5 kilo ning ma tean isegi,et kõige kurvem on see,et ma ise tunnen sel ajal enda üle uhkust.
Olen proovinud sellest harjumusest vabaneda,kuid paraku ei suuda.Ei suuda,sest ma vihkan oma keha.See tekitab minus tülgastust,sellest ka minu soov iga hinna eest kaalus alla saada.Ma teen seda vaid sellepärast,et olla õnnelik.Sest ma ei saa olla õnnelik,kui ma isegi ennast vihkan.Olen korra vedelikupuuduse tõttu ka haiglas olnud,kuid seegi pole mulle andnud jõudu selleks,et enda olukorda muuta.Ka näppe olen kurku ajanud,aga kuna see ei langetanud kaalu,lõpetasin.Muidugi pole ma ka praegu õnnelik,kuna kinnismõtted kaalulangetamisest saadavad igal pool.Osa minu probleemides omab ka mees,keda kogu südamest armastasin,kuid kes mind vaid ära kasutas.Hakkasin selles süüdistama iseend,arvasin,et ma polnud piisavalt hea,seda just välimuse poole pealt.Kuigi mul on nüüd juba pikka aega keegi,keda tõeliselt armastan,ning kuigi tean,et eelmine oli vaid lurjus,kardan ma jätkuvalt et ma pole piisavalt hea.See on üks põhjus,miks kaal mulle selliseks probleemiks on.Ma ei elaks enda armastatu kaotust üle,sest tema on ainus,kes oma armastuse ja hoolitsusega mulle tuge pakub.Kohutavalt piinarikas on elu,kui toitumisprobleemid igal hetkel meeltes painamas...See rikub elu ära.Viimasel ajal on kaaluprobleem mulle eriti mõjuavaldav.Kui tavaliselt olen püüdnud enesega kuidagi hakkama saada,siis nüüd aga tundub,nagu variseks kogu maailm kokku.Koolis läheb halvasti,sest keskenduda ei suuda kuidagi ning tundub nagu oleks kõigest ükskõik.Tundub,nagu ei tuleks enam millegagi toime.See omakorda tekitab tühise tunde,nagu poleks ma midagi väärt....masendav.Ma ei tea,kelle poole abi otsimiseks pöörduda või kuidas minu olukorda üldse nimetadagi?!
Kuidas on võimalik kaalus tõhusalt alla võtta nii,et see ka püsima jääks?
Kas on mõningatest apteegis saadavalolevatest ravimitest abi?
Teid ette tänades!!!!!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Vaadates tohtrite poolt väljaantud tabelit, kus pikkuse 158cm. puhul on normaalkaal 50-64 kg., näitab see, et Te olete alakaalu ja normkaalu piiril. Seega võiksite ju rahul olla. Rahulolematus Teie puhul ei ole seotud ainult kehakaaaluga, vaid suhtumisega endasse. Tore oleks, kui Te leiaks endale psühholoogi, kellega koostöös suudate oma enesekindlust tõsta. !3 aastaselt tundub muidugi hinnang ebameeldiv, kuid Teie vanuses tuleb vaeva näha sellega, et enda saavutusi ise hinnata ja enam mitte nii sõltuv olla teiste hinnangutest. Teil on noormees, kes Teist hoolib, külllap meeldite talle igas kaalus olles.
Soovitus kaalus püsimisele on: kõigepealt lõpetage sellest mõtlemine, õppige tervislikult ja õigesti toituma, ning tehke mõõdukalt sporti.
Kui Te ise olukorda muuta ei suuda ja teie kahakaal alaneb veelgi, tuleb kindlasti pöörduda psühhiaatrite poole!
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.