Pool aastat tagasi sõitsin autos surnuks kaks inimest. ise sain kah hea lopsu.
Olin mõned päevad teadvuseta ja üles ärkasin üles mingis teises maailmas.
Olen nüüd ametlik sant või vaegur. Käed -jalad kõik otsas aga parem kehapool
on pisut puudulik. Kuulmine, nägemine, käimine, põsenärv jne. Pole viga, see paraneb või on üleelatav. Küll aga on vaim paigast ära. Ei oska ennast kuidagi
invaliidimaailmas paika panna. Suhted ümbritsevate inimestega on kuidagi hälbes ja naljakad.
Mina küll aru ei saa, mis minu eksistentsi mõte peaks olema.
Psühholoogi juures käisin. Kuulas ja tegi testi ja kirjutas antidepressanti.
Minul aga sihuke tunne nagu ma oleks peale seda avariid teisel planeedil ja ma ei saa aru, mis siis muutub kui mul depressiooni enam ei ole. Ikka olen sant või
vaegur.
Ma ei oska seisundit paremini kirjeldada. Kuidas seda maailma nüüd jälle
kokku lappima peaks?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Selline õnnetus, mille Te üle elasite, oleks raske igale inimesele. See on täiesti loomulik, et Teie mõtted ja tunded keerlevad selle juhtumi ümber. Te kirjutate, et kehaline puue on üleelatav, aga vaim on paigast ära. Kui meie elus juhtuvad rasked õnnetused, puruneb meie usk, et maailm on turvaline paik ja meiega ei saa midagi juhtuda. Nii võibki tunduda, et läheb paigast ära kõik see, mis oli enne juhtunut. Teie viimane küsimus, kuidas seda maailma nüüd jälle kokku lappima peaks, ongi teatud mõttes vastus. Maailma peakski nüüd jälle kokku lappima hakkama. Ja seda on kergem teha spetsialisti abiga. Ma arvan, et antidepressant oli igati kohane valik ja arvatavasti oli see psühhiaater, kes selle kirjutas. Antidepressandist üksi on aga vähe ja ka ühekordne konsultatsioon on Teie puhul ebapiisav. Soovitan võtta ette pikem teraapia, et saada selgust iseendas, toimunud õnnetuses, suhetes ümbritseva maailmaga. Selline töö iseendaga annab võimaluse juhtunuga leppida ja eluga edasi minna, kuid üksi on seda raske teha.