Jah, ei oskagi selle vastuse peale midagi öelda. Mis siis ikka, viskan oma leina minema nagu vana saapa, panen aga pea ees pidu tõmbama ja sülitan kõigele, mis on kurb või püha või austust väärt. Ja hakkan põlvili roomama, et aga iga hinna eest kõigile meele järele olla ja iseenese tunded ja vajadused unustada!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma arvan, et e ei lugenud mu kirja väga hoolega.
Leina ei saa ära visata. Ega unustada. Ma ei arvanudki oma vastuses, et Te saaksite teha üht või teist. Ma arvan, et Te saate oma leinaga teha, midagi, et see hakkaks leevenema.
Ma ei usu, et lein oleks ühegi inimese põhiline vajadus. Inimese põhiline vajadus on edasi minna. Säilitades kõik, mis talle on püha ja austust väärt. Ka lahkunud inimese mälestuse.
Ma palun juba ette vabandust, kui ma nüüd Teie tundeid peaksin solvama. Leinamine ise võib tõepoolest muutuda nagu Te ütlesite "vanaks saapaks", mis hakkab häirima ja takistab inimese enese edasist arengut. Kaotatud inimese mälestust pühaks ja austust väärivaks võib pidada ka lein selja taha jättes. Lein väljendab kurbust ja Teie ägeda kirja järgi otsustades ka viha. See säilitab kurbuse inimese pärast, et teda enam ei ole. Kas teisest küljest ei oleks nii Teile kui lahkunule parem, kui Te suudaksite olla rõõmus selle üle, et selline inimene on Teie elus olnud? Kas Teil võiks olla hea meel, et saatus on olnud Teie vastu hea, et ta on Teie ellu sellise inimese kunagi toonud. Palju kurvem oleks vist see, kui Teie elus seda inimest mitte kunagi ei oleks olnud. See oleks küll säästnud Teid nüüd leinamast, kuid oleks jätnud Teid ilma ka sellest, et Te olete teda kunagi tundnud ja tema seltsist rõõmu tundnud.
Ei, Teil ei ole vaja kellelegi meele järgi olla. Ammugi siis roomata. Tehke ikka nii, nagu Te paremaks ja õigemaks peate. Mu vastused Teie kirjadele on katse esitada kõrvalt vaataja pilku ja mõtteid, mis Teie kirja lugedes tekkisid. Ei püüagi kellelegi "õigeid" juhiseid või "nõu" anda.
Olge terve,
HK