Tere! Pöördun Teie poole sellise probleemiga, et minu elukaaslane tarvitab liiga palju alkoholi. Selle töttu on ka meie suhe halvenenud. Olukord on kestnud mõned kuud. Kõige raskem olukorras on see, et alkoholi tarbinuna on ta väga agressiivne, solvab mind ning tahab minust lahti saada. Samuti süüdistab ta mind et mina olevat tema joomises süüdi. Kui ta aga kaineks saab, siis kahetseb kõike juhtunut ja on ise ka depressioonis, miks ta nii käitus. Ta ise ei mäletagi kõike, mida ta mulle purjus peaga ütles. Enda arvates olen ma küllaltki rahulik inimene, rohkem sissepoole elav, paljusid asju, mis mulle ei meeldi, jätan enda teada. Muidugi soovin ka et mul on elust ja asjadest oma arvamus.Minu elukaaslasele ei meeldi ka kui ma talle vastu vaidlen. Tema arvates ei kuula ma teda üldse ja iga väiksemgi pisiasi, mis minule tundub tühine, teeb teda väga närviliseks(ta on minust palju aastaid vanem ning ta on firmaomanik, seega on ka tööl vahel pingeline).
Põhiliseks probleemiks on siiski hetkel, kuidas joomisest lahti saada. Ta on ise küll lubanud ja tõotanud, et enam ei joo, aga niipea kui tekib mingi väikegi tüli või arusaamatus, langeb ta jälle alkoholi küüsi.
Palun aidake, kuidas sellisest probleemist vabaneda. Kas ta peaks pöörduma psühholoogi või psühhiaatri poole? Või peaksime seda tegema koos?
Ette tänades,
Helen, 29-a

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Helen,
joomise probleem on üsna tõsine asi ja seda peab hoolega ja pikka aega ravima. Ja eelkõige: jooval kannatajal peab olema soov sellest häirest vabaneda ning tema kaaslasel pikka meelt tagasilangusi üle elada. Alkoholismi raviga tegelevad psühhiaatrid. Tallinnas näiteks on olemas Wismari kliinik, mis on sellele spetsialiseerunud. Seal on pika kogemusega spetsialiste, kellel on piisavalt teadmisi seda ravida. Lisaks kindlasti oleks Teil tarvis käia koos mehega pereterapeudi vastuvõtul, et toetada teid mõlemaid omavahelistes suhetes. Ravi protsess on piisavalt raske, mille tõttu omavahelistesse suhetesse tekib palju pingeid.
Palju jõudu,
HK