Tere!
Meie laps läheb täna esimest päeva lasteaeda,kuna minu tööpäev algab varem,peab lapse lasteaeda isa viima. Eile,pühapäeval,käisime me külas ja jõudsime alles öhtul 9 tagasi,hakkasin siis kohe lapsele lasteaeda minekuks riideid otsima,mis võttis ligi tund aega,seejärel panin lapse magama,viisin pesu kuivama ja tegin muid hädavajalikke asju,magama sain alles enne 24.00. Kogu selle aja lootsin,et mees korragi küsiks,et mis riided siis ka lapsele selga homme lähevad,mis kaasa vaja võtta, aga ei. Kui mina lõpuks magama sain,siis tema juba magas,togisin ta üles ja küsisin,et kas ta teab mis homme lapsele selga ja kaasa läheb,vastus oli et küll ma hommikul küsin??!!.
Hommikul,kiire nagu alati,siis ta suvatses tulla küsima ,kuid minul oli juba aeg bussi peale minna ning siis me sõimasime teineteist,et kumb siis ikka isekam on,loomilikult minul enam aega ei olnud,ütlesin vaid,et asjad on pakitud ja leidku vaid üles.
Nüüd mu mees siis helistas hommikul ,seletasin asjad ära,tema oli mulle andestanud, mina aga ei ,sest tunnen et mulle tehti ülekohut,loomulikult ma tasapisi rahunen. Kes talitas selles situatsioonis ülekohtuselt ja kas tõesti lapsed on vaid naiste mure, igatahes jääb selline mulje tänapäeval üha enam.
Mu abikaasa tahab ka teist last, kuid ma lihtsalt ei suuda mõelda sellele, et ma pean läbi elama sellist lapse kasvatamist,nagu seda olen pidanud tegema praegu oma lapsega. Me oleme sellest rääkinud,nagu ka enne esimese lapse sündi, ka siis lubas ta mind igati aidata, aga see ei olnud üldse nii ja nüüd mõtlen ma hirmuga,kui ta räägib teise lapse tegemisest.
Ette tänades, Sirli.

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Taoliste arusaamatuste ärahoidmiseks on kõige otstarbekam ennetada võimalikke teisitimõistmisi. Tunnete oma abikaasat juba ammu ja seega peaks Teile olema tuttav ja etteennustatav ka tema käitumine. Teie aga ootate, et ta sellel korral käituks teisiti. Minevikukogemustest lähtuvalt on see aga ebaloogiline ja ebarealistlik, mistõttu Te tahtmised tekitavad Teile halba meeleolu. See on olukord, mida tuleks lahendada pealtnäha üsna egoistlikult. Kuidas saate Teie tunda end selles olukorras kõige paremini? Nagu ma aru saan, siis praegusel juhul Te ainult kinnitate mehe soovimatut käitumist, pannes lapse riided õhtul valmis. Tema arvatavasti teab seda ja ei muretse. Seega tekitatae oma halba enesetunnet endale ise. Kui mehe ülesandeks on lapse lasteaeda viimine, siis las ta teeb selle otsast lõpuni ise. Teine võimalus on teha kõik ise ja mitte nuriseda. Kolmanda võimaluse olete Teie valinud. Te teete osa tema ülesandest ning süüdistate siis abikaasat, et tema seda ise ei teinud. Andke talle võimalus ja ärge rutakse asju ise tegema.