Tere,
esmalt peaksin vast endast rääkima, et teil tekiks natuke parem pilt üldiselt minust.
Olen kohe noor eraettevõtja. Mu elu pole olnud kunagi kerge, väiksena sain rohkem rihma kui kommi ja mind pole hellitatud. Ma ei saanud noorest peast kõike mida ma tahtsin, perel polnud ka võimalust. Mul on väiksest peale olnud juba suhtlemisblokk, kui noorem olin siis oli see väiksem aga nyyd on täiesti probleemiks saanud uute inimestega kohtumine, ma ei suuda uusi tutvusi luua kuna ma kardan teiste inimeste arvamust enda kohta. Samas on mul probleem ka tüdrukuga, u aasta tagasi olles laagris välismaal ma armusin ja ma pole julgenud siiamaani talle seda öelda. Ja n.ö. ebaseaduslikul teel tema järele nuhkides sain teada, et tal on juba poisssõber mis mind ausalt öeldes läbi terve keha nõrgaks lõi. Ma olen mitu korda mõelnud ka elu lõpetamise peale, kuid seda ma ei tee sellepärast et mu isal on nõrk tervis ja ta võib saada infarkti selle tagajärjel. Aga nyyd mõtlen ma hoopis tõsisemalt selle peale. Mida ma peaksin oma eluga tegema? Kas ma jään teda elu lõpuni taga nutma? Samas on mul probleem ka viha väljendamisega. Ma hoian endasse emotsioone. Kusagilt ma kunagi ammu lugesin et emotsioonid on nõrkadel ja sellestajast peale ma olen suhteliselt külm inimene ja ei väljenda oma emotsioone mitte millegi suhtes. Ma kardan seda et ma plahvatan varsti lihtsalt ja teen midagi lolli. Mida ma peaksin ette võtma oma eluga?
Mul puudub tahtejõud oma probleemidele vastu seista. Milles asi? Kas minust üldse mingit asja saab?
Lugupidamisega,
BL.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere BL!
Tahan Teid kõigepealt kiita, et olete ettevõtlik noor inimene.
Kirjutate, et olete pidanud emotsioone nõrkuseks. See on kurb, et olete nii loetut tõlgendanud. Emotsioonid on inimesele omased ja nende väljendamine vajalik. Loomulik on see, kui me oma viha kontrollime ja ei tekita selle väljaelamisega kaasinimestele ebameeldivusi. Rõõmu ja muret võiks ja peaks teistega jagama. Kirjutate veel:"...olen suhteliselt külm inimene...". Ônneks see nii ei ole. Neiu, keda igatsete ja isa, kelle pärast Te õnneks muretsete. Elu on kaunis ja antud selleks, et elada, ning elu on antud, et õppida elama. Kuidas saab neiu aru, et Te teda armastate, kui Te talle sellest ei räägi?
Mõelge järgi, miks Te kardate inimeste arvamust enda suhtes? Mis juhtub Teiega, kui keegi mõtleb Teist halvasti? Kas Te siis muututegi halvaks inimeseks? Teismelistele on oluline, mis temavanused temavanused temast arvavad. Küps isiksus tunneb end ja on enesekindel, ning selles mõttes teiste arvamus talle ei mõju.
Soovitan harjutada end mõttega, et kõigile ei peagi meeldima.
Kutsuge neiu välja ja püüke talle oma tundeid näidata. Kui vastukaja positiivne ei ole, ei tähenda see, et olete mehena läbikukkunud. Kindlasti on võimalik olla neiule sõber. Selle ülesande lahendanud, tuleb ringi vaadata ja olla oma hinges valmis uuteks tutvusteks. Olge rohkem avatud, siis tahavad teised ka Teiega suhelda. Sõnal on tugev jõud, sisendage endale enesekindlust ja harjutage, siis märkate muutusi endas ja enda ümber.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.