Olen masenduses, kuna ma ei käi koolis ega ka tööta ja sellega tulenevalt pole mul haigekassat, kuid, seda viimast oleks mul hädasti vaja, kuna mul on vaja günekoloogi juurde minna, sest kardan, et mu tervis on korrast ära, seoses ebaregulaarse menstruatsiooniga.
Kuidas ma saaksin minna kiiremas korras arsti juurde? Kas günegoloogiga rääkimine juba maksab?
Vastust oodates 19e aastane neiu.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kardetavasti olete oma kirja saatnud valele aadressile, sest mul ei ole tõepoolest aimu, kus saaks günekoloogi juurde ilma rahata ja ilma haigekassa kaardita.
Ma tean, et haigekassa kaardita inimestele osutatakse arstiabi ainult vältimatu abi korras. See tähendab, et kui kohe hädasti on vaja ja muidu on vaat et elu ohus. Ma ei tea, kas Teie seisund just selline on.
Aga kui Teil on perearst, siis ehk tema oskab Teile seletada. Või kui Te läheksite oma elukoha Haigekassasse ja küsiksite, mis siis teha. Mõnikord leitakse sel puhul lahendus või tehakse erand. Näiteks, on Tallinnas Harju Haigekassa Lastekodu tänaval selles majas Autobussijaama lähedal, kus on Taisto busside kassad. Seal on teenindussaal ja hulk inimesi, kes asjadega kursis peaksid olema. Ja kui seal keegi ei tea, siis samas majas edsi on ka juhatus.
HK