Olen 12 klassi õpilane. see vist ütleb juba palju. see tähendab et mul on kooli lõpetamine käsil. examid ja tööd jne. Pras ports pinget. Ühtegi päeva enam ilma nututa ei saa, nu lihtsalt ei saa. Kooli alguses leidsin endale kaaslase, kes on mulle väga kallis ja ma armastan teda väga palju, kuid nüüs olen tihti tabanud ennast mõtlemast et ta segab mu õpinguid. Ma ei suuda olla ühtegi päeva ilma temata(ja me polegi olnud ühtegi päeva ilma üksteist nägemata). Ma olen talle sellest rääkinud ja tema on aru ka saanud ning öelnud et ma parem istugu kodus ja õppigu. Aga ma ei suuda. Teen oma kodutööd ära ja kohe helistan talle, sest lihtsalt ei suuda olla. Olen mõelnud et peaks telefoni välja lülitama , aga lihtsalt ei suuda. Ainuke mis ma olen mõelnud, mis aitaks, oleks see kui ta ise keelduks minu juurde tulemast ja käseks mul õppida.Olen talle sellest isegi rääkinud, aga nii nagu mina nii ütleb temagi et ei suuda. Kuidas talle seda selgeks teha või on siiski mõni muu viis pingetest vabanemiseks? Ma tunnen lihtsalt sisismas et ei jõua enam. Koolist jõuan alles 17.30 paiku koju. Siis söön ja õpin ning juba 22.00 lähen magama. See ei ole ju normaalne. Ma lihtsalt ei jõua kogu selle kooli, talveväsimusega ja kõige muuga. Ärge mõlghe et ma ennast tapma hjakkan, ei seda mitte......aga lihtsalt keegi võiks aidata mul nendest pingetest vabaneda...............ette tänades

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Armastus on selline tugev emotsionaalne tunne ja selle "reguleerimine" on vist õnneks võimatu. Planeerida võiksite oma aega, jättes kõikideks tegevusteks mingi osa. Arutage noormehega (oletan, et Teie neiu olete) ja tehke koos plaan esialgu nädalaks. Vaadake, mis välja tuleb ja siis tehke pikemaks perioodiks.
Loomulikult on hetkel kooliga mure ja pinge on suur, kuid ilma noormeheta on see olukord Teil veel raskem. Raskel hetkel on nii hea ju temast mõelda!
Probleem on ehk hoopis see, et soovite väga kõrgete tulemustega kooli lõpetada, see on ärevuse allikas. Noormees Teie kõrval on rohi ärevusele ja pingele.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.