kas te oskate äkki mulle soovitada kuidas panna oma ema mind kuulama?sest ta räägib aastast aastasse mu lihasest isast halba kuna nemad juba aastaid ei suhtle,kuid mina armastan mõlemaid vanemaid ning ei tahaks mitte kuulata ühelt poolt aina halba teise kohat..ma tean et mu isa ei ole täiuslik ehk isegi mitte..ma ei tea..ta peksis mu ema kui ma väike olin..ja tülisi on olnud kogu aeg aastast aastasse...
ja samas ei julge ma isale oma arvamust välja öelda ega temaga midagi arutada kuna ma kardan et ta kaob jälle päevadeks teadmata kuhu jooma ja mina siis nutan kodus...
ja siis tahaks teada ka seda,et kas enne psühholoogi juurde minekut peab läbi käima psühhiaatri juurest?ja miks?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Ma ei ole veel aru saanud, miks peaks psühholoogi juurde pääsemiseks psühhiaatri vastuvõtule minema. Ma arvan, et see on lihtsalt üks bürokraatlik temp. Ma arvan, et inimesed on ise piisavalt targad, et otsustada, keda nad tahavad näha. Ja kui inimene on valesti otsustanud ja tegelikult on tal psühhiaatrit mitte psühholoogi vaja, siis oskab ka psühholoog talle seda ütelda. Ah olgu. See on sama lootusetu bürokraadile seletada, et inimene on ise piisavalt otsustusvõimeline, kui Teie emale selgeks teha, et ärgu rääkigu Teie isast halba. Mõnesid asju lihtsalt ei õnnestu kellelegi selgeks teha. Ja inimesed mõtlevad ja räägivad seda, mida nad tahavad. Kas pole? Kas Teile saab selgeks teha, et Teie isa on halb? Ei. Kuigi Te olete seda arvatavasti kuulnud ei tea kui kaua. See, et ta Teie isast halba räägib on tema mälestused kooselust oma mehega. Ja kui need mälestused on halvad, siis ei saagi ta head rääkida, kas pole? Peamine: hoidke ise oma arvamusi ja tundeid oma isa vastu just sellistena, nagu nad Teil on.
HK