Tere!
Mul on kerge akne.. Ma olen täiesti teadlik, et kui ma ei pigistaks oma vistrike, oleks mul neid ka palju vähem, aga ma lihtsalt ei suuda oma käsi neist eemal hoida.. Iga hommik on peeglisse vaatamine esimene asi, mis ma teen ja mul on väike peegel selle jaoks kohe voodi kõrvale lauale pandud. Kui avastan kasvõi midagi väikest - ükskõik, mida pigistada annab - siis pigistan. Ma olen üle 10 korra öelnud omale, et nii nüüd aitab, et enam ma neid ei puutu, aga ma lihtsalt ei suuda... Ma arvan, et mul on üsna suur tahtejõud, kuid välimust puudutavate asjade suhtes ma ei tea.. nagu poleks üleüldse tahtejõudu. Isegi koolis peeglist mööda astudes ei suuda ma sinna vaatamata jätta, et oma nägu üle vaadata... Tihtipeale on mul endaga tükk tegemist, et mitte kooli koridori peal oleva peegli ees mitte vistrike pigistama hakata. Mida ma saaksin teha, et ignoreerida neid ja mitte oma nägu veel hullemaks teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Alustage sellest, et oma väike peeglike pange peitu. Siis võiksite uurida end peegli ees ja hinnata oma nägu. Usun, et mõni väike vistrik on peaaegu nähtamatu, aga pigistatud (nahka ärritatud) vistrik on kaugele näha. Nahka vigastades võib tekkida põletik ja armid, sellele tuleks mõelda. Küsige mõne sõbra arvamust oma harjumuse kohta.
Hommikul vannitoas pange käepärast vatt, puhastusvahend ja lubage endale ainult nendega nägu puhastada. Päeval püüdke unustada peeglite olemasolu, astuge nendest kaugelt mööda. Mõni aeg nõuab harjutamine enda sundimist, kuid tagajärge peeglist nähes tuleb end kiita.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.