Tere, olen noor neiu. Mitu aastat tagasi (olin siis 17), hukkus mu ema autoõnnetuses. Tema oli meie perekonna pea ja mina olin tema pesamuna. Läbisaamine isaga pole meil kunagi väga hea olnud, kuna tal oli probleeme alkoholiga. Õnnetusest on möödas varsti juba kuus aastat aga ma ei ole sellest üle saanud. Ilmselt sellest asjast ei saadagi kunagi üle aga tulenevalt sellest tunnen ma ennast pidevalt väga kurvana, olen väga närviline, nutan pidevalt. Nimelt ei möödu mitte ühtegi päeva, mil ma ei mõtleks oma emast ja see teeb kohutavalt haiget. Mul tuleb pidevalt silme ette ainult mälestused autost, milles ta hukkus, õnnetusjärgne haiglas veedetud öö, pilt temast kirstus jne jne. Ma tahan nii meeletult, et saabuks päev, kui ma saaksin mõelda temast ka ilusaid mälestusi ja et ema meenutamine ei teeks kohutavalt haiget. Kuidas ma saaksin ennast aidata??? Tänu sellele kõigele on minu suhted elukaaslasega halvenenud, sest ma ei suuda olla õnnelik ja ma ei taha talle enam haiget teha. Ta armastab mind küll väga ja püab mulle toeks olla aga ta vist ei oska mind kudagi aidata. Mis oleks lahendus????
Ema ma enam tagasi ei saa aga ma ei taha kaotada ka endale kalleid inimesi ja enda elu. Aga ma tunnen, et see kõik närib mind seest ja ma ei suuda sellega enam üksi toime tulla.
Ette tänades,
S.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teile kalli inimese kaotus on kõigutanud enese- ja maailmamõistmist. Selline olukord, kus pole enam seda inimest, sunnib Teid muutuma. nõuab uut hoiakut.
Vaja oleks Teil taastada loomulik suhe maailmaga, ületada vastuseis muutusele.
Esmalt tuleks selgeks mõelda, et me oleme kõik surelikud ja hüvastijätud on paratamatud. Samuti see, et need lahkumised mõjutavad ja teevad haiget. Oma mälestustest tuleks rääkida. Kas olete palunud meest kuulaja rolli, et saaksite oma mälestuspiltidest talle rääkida? Oma olukorrast temaga rääkides peaksite saama oma leina depressiivsest faasist nõustumisfaasi, st. suudate leppida olukorraga. Kui see reaalsus on Teile tunnetatav, siis on kaunid mälestused kerged tulema, olete saanud selle kogemusega seoses küpsemaks inimeseks.
Alati leiate abi psühholoogidelt, kui ise toime ei tule.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.