Palun, kas Te ütleksite, mis asi see neuroos õieti on? Kas see on mingi seda sorti haigus, mida välja ravida võimalik pole, ainult leevendada. Käisime sõbrannaga kompuuterdiagnostikas lihtsalt huvi pärast ja seal öeldi, et on neuroos. ise arvan, et ärritun veidi kergesti ja kipun tujukas olema. Kas neuroos seisnebki selles?
Aitäh!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Kümmekond aastat tagasi eristati psüühikahäireid teisiti kui praegu ja neuroos tähistas psüühikahäireid, mille puhul olid küll häiritud inimese tunde- ja tahteelu, kuid tal säilis arusaamine iseendast, ümbrusest ja ta orienteerus tegelikkuses. Praegusele eelnevas haiguste klassifikatsioonis olid kirjeldatud sellised neuroosid nagu näiteks ärevusneuroos, depressioonineuroos, sundneuroos, hirmuneuroos jt. Tänapäeval kirjeldatakse neurootilisi häireid nagu foobiad, ärevushäired, sundhäired. Depressioon, mis vanasti oli depressioonineuroos, on nüüd meeleoluhäirete rubriigis. Nii et kui keegi ütleb, et Teil on neuroos, siis ei oma see mõiste üksinda erilist sisu. Kindlasti tuleks täpsustada, mida arst selle all silmas peab. Sellist häiret nagu neuroos ei ole olemas. Igal neurootilistel häirel on erinev sisu ning neid on võimalik ravida.