Olen 17 aastane neiu. Olen kaks aastat koos elanud endast neli aastat vanema noormehega. Kooselu põhjus on see, et tahan Tallinnas koolis käia (muidu elan maal), meie koolil ei ole ühikat ja raha minu perel nii palju ei ole, et saaksin üksinda üürida korterit. Mu noormees ulatas mulle käe ja me kolisime kokku, nüüd jagame üüri pooleks. Ühel päeval hakkasin aga enda tulevikule mõtlema. Ma pole kunagi soovinud, et pean 17 aastaselt juba abielu elama. Tahan käia sõpradega väljas, kuigi mind kuhugi ei kutsuta minu noormehe pärast. olen väga õnnetu- sõpru mul ei ole ja elan abielu. Tean et sõpru mul just sellepärast ei olegi, et räägin kõigile kogu aeg enda poiss-sõbrast ja kõik arvavad, et ma niikuinii ei lähe välja.
Lohutan end sellega, et küllap olengi loodud selliseks eluks. Palju suuremat probleemi tekitab mulle armukadedus. Ma vihkan KÕIKI tüdrukuid, kuna tunnen et olen neist koledam, rumalam ja halvem. Mul on vinniline nägu ja väga etteulatuv lõug- see kõik paneb mind end alaväärsena tundma. Ei tea ise ka miks, aga iga kord kui satun inimeste sekka lähen ma näost tulipunaseks, siis kõik naeravad mind. selle peletamiseks kannan ainult kõrge kaelusega kampsuneid, et vajadusel krae näo ette tõmmata.Tähelepanu keskele ei taha ma kunagi sattuda. Ka koolis väldin esinemisi. Isegi klassi ette vastama ei ole ma nõus minema, kuna kardan et ütlen midagi valesti. kindlasti kõlab see naeruväärne, aga see tekitab minus väga suuri probleeme...mulle on ema ja noormees mitmeid kordi soovitanud pöörduda psühholoogi poole oma paranoilise käitumise pärast. Mina aga tean, et ma ainult punastaksin seal ja ei julgeks oma probleemidest rääkida, sest tean et need on naeruväärsed...kuigi need ei lase mul normaalset elu elada...PALUN AIDAKE!!!
...mures neiu...

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Miks Sa nii arvad, et oled kõigist tüdrukutest koledam, rumalam ja halvem? Et Sinu enesekindlust veidi kergitada, arvan, et näiteks oma noormehele oled Sa kindlasti kaunis neiu ja kindlasti mitte rumal, usu siis teda. Sinus peituv kõrge saavutusvajadus tingib selle, et koolis vastates lähed ärevaks ja punastad. Luba endale vahel ebaõnnestumist, alati pole võimalik kõike perfektselt vastata. Punastamine ei ole ju ebanormaalne nähtus ja ma ei usu, et inimesed Sinu üle naeravad. Sa püüad mõelda teiste eest, tark oleks küsida vahel teiste arvamust.
Kui Sa siiski end ise veenda ei suuda, soovitan pöörduda mõne psühholoogi poole. Ûkski psühholoog ei arva, et Sinu probleemid naeruväärsed on, seda ära karda.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.