Peale südameoperatsiooni tekkisid mul hirmuhood, seda eriti üksi olles.
Need hood on aega mööda nõrgemaks muutunud ja nüüd, kus operatsioonist on
möödas pool aastat saan üksi olles hakkama ega tunne erilist hirmu, aga
mis on alles jäänud,siis vahetevahel niisugune tunne, et vaatan kõike toimuvat
justkui kõrvalt,samas tajun ise reaalselt seda ja tean, et see tunne läheb mõnekümne
minuti pärast mööda, aga kõhe on ikkagi.
Küsiksin, kas niisugused hirmud ja tunded lähevad ise mööda?Muret teeb ka asjaolu, et olen
kurgumandlite eemaldamise operatsiooni järjekorras, mis toob kaasa järjekordse narkoosi ja närvikulu.
Elan provintsilinnas ja arstiabi kvaliteet annab soovida.
Ette tänades!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Igasugune operatsioon on inimese jaoks suur katsumus ja erinevad inimesed tulevad sellega erinevalt toime. Paremini saame hakkama siis, kui oleme hästi informeeritud. Oleks väga oluline, kui arst selgitaks Teile eelnevalt üsna täpselt, mida operatsioon endast kujutab, mis sellega kaasneb ja kuidas kõigega paremini toime tulla. Hirm haiguse ja operatsiooni ees on täiesti normaalne. Kuid kui hirm muutub ülemääraseks, hakkab see meie egapäevast elu segama ja ei mõju ka tervisele hästi. Seetõttu oleks soovitav ülemääraseid hirme proovida teadlikult vähendada. Selleks on mitmeid võimalusi. Arutage oma arstiga (see võib olla ka perearst) Teid häirivad tunded ja mõtted põhjalikult läbi. Selgus ja parem arusaamine asjadest aitavad nendega toime tulla. Kui Teil on võimalik, võiksite pöörduda ka psühholoogi poole, kes oskaks õpetada lihtsaid tehnikaid, kuidas hirmuga hakkama saada.