Palun, öelge, kas nutmine on patuasi?
Olen 31-a naine, elan vanematega koos. Kui olen solvunud või hingel valus, siis on mul kombeks nutte, kuna lihtsalt ajab. Ema seda ei salli, kuna sai lapsepõlves palju leina kogeda ja pisaraid näha ja küsib alati, et kas mul on keegi surnud. Juskui muudel põhjustel üldse nutta ei tohiks. Eriti ironiseerib ema mu nuuksumise üle siis, kui ta ise on mulle haiget teinud. Enamasti ta ei tee seda kogemata vaid ajab meelega kiusujuttu ja loomulikult andeks kunagi ei palu. Ta lihtsalt maandab sedasi oma pingeid, aga mina tahaks, et kodus oleks rahulik ja hea ning kodurahu rikkumised mõjuvad nagu pomm rahuajal. Ema ei ütle mulle kunagi ühtegi kiidusõna. Kui näiteks vend millegi kohta märkuse teeb, siis ema kiidab, et oi, küll ta on kombekas, et vaata, kõike paneb tähele. Aga kui mina midagi ütlema juhtun, siis satun tema viha alla. Ei jaksa enam ja ära kolida ka pole finantsi. Palun aidake!
H.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Miks ema nutmist ei salli, tuleks tema käest küsida. Emaga tuleks rääkida sellest, mis Teid häirib, eriti sellest, et ta võiks Teid märgata ja positiivselt reageerida. Olge julge ja rääkige emale, kuidas Te end tunnete, kui ta venda kiidab. Kodurahu huvides on tähtis, et kõik end seal ühise katuse all hästi tunneks ja selleks peaksid kõik oma panuse andma. Nutmine on inimese loomulik reaktsioon ja seda ei tohiks häbeneda. Püüdke rahulikuks jääda ja rõhudes oma tunnetele vestlus läbi viia, siis ei tundu emale, et Te teda kritiseerite.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.