Olen 21 aastane tudeng ja samal ajal töötan vastuatval kohal.
Olen elanud noormehega koos juba 2 aastat ja kooselu jätkub. Kuid viimasel ajal on kerkinud üles probleemid. Me mõlemad oleme üsna kangekaelsed ja tahame oma õigust. Kust maalt algab kompromiss ja millal on see lihtsalt allaandmine? Mina oma hinges tunnen, kui tülitseme, et mul oli õigus, et mind see olukord häiris ja vajas lahendust, aga noormees tunneb hoopis, et olen talle ülekohut teinud. kuid mina ju tunnen, et mul oli õigus ja ei taha tüli pärast vabandada. Samas ka tema ei tule vabandama, sest tema arvates oli see ülekohtune. Ja nii me mõlemad jonnime ja ei taha allaanda. Mina tunnen, et kui see olukord lahendatud ei saa, jääbki see igaveseks meid segama.
Tegelikult olen ma üsna ebastabiilse vaimsusega. Nimelt mu isa suri kui olin 8 aastane. See on mind siiani kummitanud ja kaotusvalu pole siiani üle läinud. Tema surm oli minu jaoks shokk, sest isa oli mulle väga tähtis ja ma olin tema pesamuna. Kõige hullem oli fakt, et kui ma õhtul magama läksin ta elas veel ja hommikul kui ärkasin, öeldi mulle, et isa ei ole enam... ei usu seda siiani...
Ma ei tea kas see on seotud ka minu praeguse eluga, kuid ma arvan, et on... ja ma ei oska mitte midagi ette võtta, et oma olukorda parandada!
Samas tahaksin infot psühholoogide kohta. Kui palju on nende tunni hind keskmiselt ja kas Järvamaal on arvestatavaid ja usaldusväärseid psühholooge?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tõde ja õigus. Need on ikka olnud väga olulised kategooriad eesti inimese elus. Tuletage või Tammsaaret meelde. Aga kuhu Andres ja Pearu oma tõe ja õigusega jõudsid? Tüli tüli otsa. Mua kruav ja su kruav. Mida teil kahel jagada on? Ja mis Teile olulisem on, kas Tõde ja Õigus või ühine elu?
Järvamaa kohta ei oska küll ütelda. Kindlasti on, aga ma ei tea neid. Küsige oma maakonna psühhiaatritelt, nemad peaksid teadma. Pikaleveninud ja lõpetamata lein on raske kanda. Selle peaks saama kuidagi ikka lõpetada. Aga kui Te olete tudeng, siis Te liigute ka linnades, kus on ülikoole. Ja sellistes linnades on psühholoogide vahel valikuvõimalus suurem. Psühholoogide vastuvõttude hinnatase on suuresti kõikuv ja sõltub sellest, kui heaks keegi ennast peab või kui suuri kulutusi ta peab tegema oma praksise ülalpidamiseks. Paljudel on netis oma kodulehed üleval.
HK